tisdag 31 maj 2011

Hemligt resmål

































Förvånade mig själv genom att skissa fram en alldeles egen mall som skulle passa som stomme till en resväska. Krävde en hel del av mitt tålamod eftersom jag avskyr allt vad mäta heter. Hann testa flera skisser innan det slutligen föll på plats. Blev dock inte helt skrämd och kommer nog ge mig på det igen.




Tyvärr lite suddigt foto på resväskans baksida. Mörkbrun cardstock klädd i designark med flygplan från svunnen tid blev en lämplig kombination. Insidan är klädd med medaljong-mönstrat ark (prickigt på andra sidan) från Kort och Godt. Kopparfärgade brads på väskans baksida och pearlstickers på remmarna. Väskan stängs genom att brunt sidenband trätts genom två utstansade hål. Över det en rund "låsanordning" i samma cardstock som väskans stomme. Syns lite dåligt på fotona, men över låsanordningen finns ett handtag som jag böjt till lämplig form med sax och fäst med kopparfärgade brads.




Om någon vill testa att scrappa en resväska så tror jag att denna mall (som jag fann senare), kan passa: http://computerartsroom409.wikispaces.com/file/view/Cereal-Box-Template.jpg/222996932/Cereal-Box-Template.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!