lördag 27 augusti 2011

Scrappat första barnvagnen!

Fantastiskt roligt, men ordentligt pillrigt. Med Panduros mall som inspiration satte jag igång med något jag sett som en oöverstiglig utmaning - en barnvagn. Fann lite tips och hjälp genom att googla. Klippte ut två halvcirklar med en assiet som mall. En förhållandevis stor barnvagn med andra ord. Till det en lagom remsa att fästa emellan de båda cirklarna. För att kunna följa rundningarna veck jag ca en cm:s kant, fäste dubbelhäftande tejp, drog bort skyddsremasan och klippte därefter sneda flickar som jag fäste mot cirklarna, en efter en. Suffletten blev en spännande resa. Förstod inte alls hur jag skulle få den att smalna av baktill, men kom slutligen på att vända remsorna en bit in. Samtliga (åtta st) remsorna är stansade med bårdstans varefter designarket från Bo Bunny har klistrats på. Har använt två nyanser av samma, prickiga mönster på vagnen. Som täcke i vagnen har jag klippt ut en bit cardstock och dekorerat med designark, blomma och den söta fot-stämpeln. Vagnen väntar nu på att utrustas med barnets namn samt fler tagar att lägga i vagnen, en med passande citat och en med plats att skriva på.





2 kommentarer:

  1. Hej Kristina!
    I did not comment a lot lately, but i followed your creations and i need to say that i like them so much. The barnvagn is so sweet, delicate and so perfect decorated :).
    I hope its ok if i write in english, it comes easier :)

    SvaraRadera
  2. Så glad att du tycker om mina scrappade alster! TACK för de vackra orden om mitt senaste "pysselverk" (barnvagnen)!

    Klart att du ska skriva på engelska om det känns bäst, inga problem för mig inte =)

    Gratulerar till vinsten...din LO var jättefin, snyggt komponerat OCH humoristiskt på samma gång. Gillar verkligen rubriken på den!

    Ha det gott!/Kristina

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!