onsdag 12 oktober 2011

Julfönster

Har funnit en riktig inspirationsskatt på nätet, nämligen Annickas hobbyblogg...jisses vad den tjejen är duktig och skapar alster av alla de former. Där fick jag också idéen till denna fönsterask, även om ursprunget är ett kort gjort med ramteknik och detta mer som en ask. Här finns alstret jag inspirerades av.

Ordentligt skoj att scrappa detta verk och inte särskilt komplicerat. Har vikt på samma sätt som botten till en ask med lock. Det utgör basen och därefter har jag skurit ut fönster som på kanterna viks med motsvarande askbottens djup, fäste sedan detta mot insidan med mitt favvoklister, dubbelhäftande tejp. För att uppnå känslan av fönster har jag använt handstans med fyrkant (2,5x2,5 cm), inköpt hos Panduro. Fönstren hålls stängda med en bit magnettejp. På denna, min första fönsterbox hoppade jag över "glas" till rutorna, men kommer nog lägga in lite overlayark på kommande verk. Gissar att jag kommer att producera ett antal fönsterboxar framledes...

2 kommentarer:

  1. Hej hej! Jösses vilket fint fönster! Kan hända att jag liftar lite på den ideén =)Var ju en kanonidé!
    Tack snälla du för allt fint du skrivit...både hos mig och på din blogg...värmer jättegott och gör mig sååå glad...Så tack igen!
    Nu måste jag kika lite på vad du har gjort:) finns säkert mycket att bli inspirerad av...Ha det gott! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack, vad roligt att du gillade min version av din idé!!! =)

    Så roligt att man kan inspirera varandra och dina alster HAR verkligen inspirerat mig så mycket!

    Ha en härlig dag!
    /Kram från Kristina

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!