måndag 17 oktober 2011

Ordning och reda

Man tager vad man har och gör det bästa av det! Jag drömmer precis som många andra scrappare om ett alldeles eget rum för bara scrapbooking, med vita läckra hyllor, vita arbetsbord, förvaringssystem o s v från t ex IKEA, men det lär dröja...lääänge. Äntligen har jag dock tagit mig i kragen och städat upp kaoset som rådde på den här bilden.

Hörnskåpet från IKEA är toppen, men aningen trångt. Har utan att be om lov hyst in mig på sonens rum ända sedan vi flyttade till huset för 1,5 år sedan. På väggen intill skrivbordet fick jag igår upp ett vitrinskåp där jag ställt in blommor och annat. Alla miljoners klipprester har jag sorterat in efter färg i askar och endast lämnat en del framme. Rent estetiskt sett så lämnar förvaringen i askar/kartonger en hel del övrigt att önska, men rent praktiskt blev det ju kanonbra.

Känns skönt med lite ordning och som en bonus får man ju också lite koll på vad man har (OCH vad man dessvärre tycker sig sakna). Nu hoppas jag bara på att ordningen håller i sig, alltmedan jag drömmer om mitt nya, ljusa scraprum som jag vill/ska ha i framtiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!