onsdag 16 november 2011

Gable box till jul


Gable box är en av mina favoriter att klippa, vika och sätta samman, så självklart har jag scrappat ihop en som passar till den stundande julen.

Vit cardstock som bas och ark från en tillverkare jag tyvärr tappat namnet på. Insidan väggar samt "tagen" har jag klätt i ark från Lost and found. Ett litet fönster att tjuvkika igenom omslutet av en utstansad diekut och med en bit OH-plast som fönsterglas.

De glittriga fötterna är resultatet av en knasig idé jag fick efter att ha hittat en påse dekorationskulor på IXO. Jag letar ständigt pärlor av modell större på nätet, men har inte funnit något större än kring 8-12 mm i diameter. Detta är istället "frigolitkulor" som jag skar av ändarna på för att få dem platta och behändiga och vips hade jag fötter i önskad storlek.

Stämplarna kommer båda från Reprint och vinterflickan är färglagd med Promarkers i pastelliga färger. Har använt Versa mark och vitt embosspulver (Reprint) till textstämpeln. Även askens framsida fick sig en omgång embossing.

På fredag vankas än mer julscrapping! Då är det dags för mig och ett par väninnor att träffas över en varm kopp med glögg, frasiga pepparkakor till tonerna av julmusik och med fullastade väskor för att scrappa julalster. Det ska bli så roligt!























































1 kommentar:

  1. Hej hej! Jag kommenterade visst på inlägget med ditt fönster...:) klantigt...ha haa...men du kanske kan läsa där?? Ha det gott! Kram kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!