fredag 25 november 2011

Ramkort klädd i Moxxie

Fick en lite klurig beställning på gratulationskort där en LLOYD -59:a skulle stå i fokus. Älskar utmaningar och att tvingas göra kort som inte bara är söta, glittriga, vintage eller romantiska, så här är resultatet.

Moxxie är en fena på coola, läckra och lite annorlunda designark och serien "Racing" passade perfekt till detta alster!

Textstämpeln är embossad med Versa Mark och vitt embosspulver. Bilden är en svartvit utskrift som jag färglagt delvis med Promarker. Glossy accent på fälgarna. De glittriga bokstäverna kommer från PY Hobby...jooo, jag vet, jag sa ju att jag inte skulle ha något glittrigt, men tappade liksom kontrollen och smög in en gnutta glitter ändå.

Passade dessutom på att testa en idé jag länge haft om att kombinera stafflikort med ramkort. Tror bestämt att jag kommer skapa fler kort av sådan kombination.

Äntligen fredag och som en bonus väntar första advent! Skall julpynta lite och kanske t o m ge mig i kast med att baka något med saffran...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!