tisdag 27 december 2011

Årets allra sista julkort

I min fotomapp finns ett julkort jag ännu inte hunnit visa. Antagligen är ni lika mätta på julkort som jag vid det här laget, men jag kan garantera att det inte blir flera av den varan. Inte i år iallafall!

Så här kommer det, årets sista julkort:






Pysslandet ger ju ofta en hel del överblivna pappersbitar. Ett perfekt sätt att tillvarata spillbitar på är att pussla samman mindre bitar på kortets framsida. Till det här julkortet har jag använt ark från Magnolias "Sweet Christmas". För att få plats med dekor även på insidan har kortet fått en liten vikt rygg om ca 5 mm.


Ett par av spillbitarna samt stämpelmotivets kanter är infärgade med Tim Holts distress ink "Forest moss" som är en härlig och perfekt kontrast till det juligt röda. Bandet med röda, broderade hjärtan höjer julfaktorn ytterligare ett snäpp. Rosor i mellanstorlek från Inkido i rött och vitt har ramats in med gröna blad och Primas otroligt mumsiga paljettdekorerade löv.

Stämpelmotivet är från Nellie Snellen och är färglagt med Promarkers. För att skapa en illusion av glansiga partier har jag använt en vit Gelly roll-penna. Flera av motivets detaljer har jag fyllt med Glossy accents och vitt glitterpulver. Insidan är sparsamt dekorerad och julhälsningen är en stämpel från Reprint som embossats med svart embosspulver.

Ha en härlig kväll!



2 kommentarer:

  1. Vilket jättefint julkort! Tycker motivet är så sött :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack Anna och tack också för att du kikade in! =D

    Jaa, Nellie Snellen gör såå söta stämpelmotiv som är jätteskojiga att färglägga :)

    Ha det gott! Kram på dig

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!