söndag 18 december 2011

En hjärtesak

Länge har jag varit sugen på att pröva att vika och scrappa en hjärtformad ask och till slut har jag äntligen kommit till skott!
Asken klädde jag sedan i underbara ark från "Lost and found". Kanterna på locket har jag embossat i vitt med både swirlstämplar och duttat prickar med Versamarker. Blommor och blad från Prima Marketing samt turkos ros från Kaiercraft. Självklart glitterflakes på rosen för att matcha Primas glittrande blommor och blad. Staketet är en ny favoritdie av märket Cherry Lynn.
Flera av askens kanter jag förskönat med smala, vita satinband. Blir ju inte alltid så perfekt och rakt när man på egen hand viker sin ask. Stämpeln är "Cheeky Rockabilly" från Greeting Farm, färglagd med promarkers och klänningen har fått ett lager med Crackle accents.
Julförberedelserna flyter på oväntat väl här hemma. Granen är klädd, alla klappar inslagna av större delen av julmaten är lagad och klar. Hoppas att ni alla har det gott och att julstökandet går bra!
Varma julkramar!







2 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig hjärtask :)Härliga färger och detaljer. Motivet är bara så sött!!
    Julkramisar

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Anna och massor med julkramar till dig med! =D

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!