onsdag 21 december 2011

Jul i vitt och guld

Resultatet från ett experiment kan bli mer eller mindre bra, men den här idéen får nog godkänt av mitt självkritiska öga - ett runt kort med enkel steppervikning.
Vit cardstock klipptes till en stor cirkel och kläddes i vitt designark med snöflingor i guld. Pinuppan Sara från Phunnyface, som jag är väldigt svag för, fick agera snöprinsessa och färglades med Promarkers med milda toner. Massor av utstansade dies, distress ink "Walnut stain" på valda detaljer, text från ett Maja-ark och blomsterfägring i guld från en ljusmanchett, ett kakpapper samt en metalldekoration och vips så var julkortet klart!
Sitter i valet och kvalet om jag ska ägna kvällen till vardagsysslor OCH julstök eller helt enkelt bara scrappa. Har semester på fredag så det får avgöra saken - jag scrappar och skjuter på plikterna till imorgon kväll!
Ha det gott!



2 kommentarer:

  1. Åh, vilket fint kort!! Härliga detaljer.:) Kul att se ett kort i en annorlunda form.
    Tycker du gör helt rätt som väljer att scrappa:D
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, blir så glad när du kikar in och lämnar "tassavtryck"! =D

    Det kanske bästa med kortet är att det är ganska lätt och snabbt att vika till också ;)

    Hehehe, tack för moraliskt stöd i scrapparfrågan, ibland får man ju lite dåligt samvete. Jag förstår inte varför, för man är ju både produktiv och gör nytta när man scrappar!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!