torsdag 8 december 2011

Julkort med enkel steppervikning



Torsdag = efterlängtad bloggdag hos Kristinas Scrapbooking.



Dagens DT-inlägg handlar om ett kort där jag testat en för mig ny och lite enklare variant av stepper card. Med denna variant slipper man momentet med att skära i en del av kortet och flera av omgångarna med linjalen går också bort.



Det är Maja Design som står för en stor del av julfägringen. Sedan har min nya vän Big Shot fått visa vad den går för, Tim Holtz Snow Flurries, On the fence och Festive Greenery heter stansarna jag använt.


Vidare har jag testat att "svampa" fram mönster på vit cardstock (den utstansade cirkeln) med distress ink. Detta genom att använda ett utstansat moln som jag täckt en del av den vita ytan med och sedan färgat runt om med skumsvamp. Det var riktigt skojigt och kommer defenitivt att upprepas.




Ha det gott i vinterlandskapen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!