onsdag 11 januari 2012

Gamla tråkiga ark

Hemma med febrig son idag och denna son vill BARA titta på "Elias Bogserbåt". Efter 3 omgångar fick hans mor, som nu återhämtat sig hyfsat efter förkylningsattacken, nog och städade istället ur pysselhörnan. Fick ihop två rejäla kartonger med pysselmaterial (ark, stora som små, band, skumgummistämplar, chipboardalbum, klistermärken, akrylfärg, mönstersaxar m m) som jag ämnar skänka till sonens förskola.

Passade också på att ordna det lite smartare på hyllor och med förvaring. Tidigare hade jag t ex allt DT-material från Kristinas Scrapbooking i en gigantisk (men snygg) korg. Hyfsad ordning, men inte så användarvänligt. Numera har sakerna fått egna lådor i min minibyrå och arken står i en "arksamlare". Klippresterna är också sorterade och ligger i plastfickor tillsammans med arken. Underbart med ordning och reda!

En ordentlig bunt med designark av äldre modell som jag inte riktigt kunde slita mig ifrån blev det också. Tänkte utmana mig själv med att någon gång då och då scrappa kort eller alster med ark från högen med gamla tråkiga ark. Det, vill jag lova, är ingen enkel utmaning som alla scrapfrälsta vet. Med nya, fräscha ark går det nästan av sig självt och inspirationen flödar. Med gamla ark som blivit liggandes länge är det en annan sak och det kan kännas omöjligt att få till något snyggt med dessa. Blir spännande att om jag klarar min egen utmaning. Korten kommer att hittas och kunna räknas under ettiketten "Nytt av gammalt".

Mitt lilla knep och hjälpmedel för att ro iland med detta ska bli att använda nya fräscha dies eller någon ny dekoration för att få det hela överkomligt. Jag startar min egen lilla utmaning med nedanstående kort. Arket är glittrigt och kommer från ett block från Panduro, sannolikt inköpt någon gång under år 2008. Blommorna, halvpärlorna och fjärilen har också flera år på nacken. Doilen är nyinköpt och stämpeln inhandlades i somras.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!