söndag 15 januari 2012

Valentinekort med egna blommor

Inspirerad av min duktiga DT-kollega Malin hos Kristinas Scrapbooking gav jag mig på att försöka göra egna blommor. Läs gärna hennes blogginlägg med tutorial till Lollipop-blommor!

Jag har gjort en enkel stepper-vikning och använt äldre ark ur kollektionen "Jack and Jill" inköpta hos Panduro. Blommorna har jag tillverkat genom att använda hand stansar och spellbinders för att stansa ut rundlar och blomformer i vitt och ljus lila som jag lagt i lager-på-lager med den största rundeln längst ned. Rundlarna har jag klippt i flikar, distressat de vita rundlarnas ytterkanter, böjt flikarna nedåt mot en penna, stansat hål i mitten och fäst samman med en brad. Riktigt roligt och jag håller med DT Malin om att när man väl börjat är det nästan svårt att sluta. Det kommer med all säkerhet att dyka upp fler alster här i min blogg där blommorna är egentillverkade!







2 kommentarer:

  1. Oj så fint kort!
    Vad roligt att du tyckte om att göra egna blommor! Perfekt till allt spillpapper!
    Kram MAlin

    SvaraRadera
  2. Tack Malin och tack också för din inspiration!

    Jaa, det var verkligen beroendeframkallande och inte så svårt som jag först trodde =) Precis, helt perfekt att använda alla småbitar som bara tar onödig plats i pysselhörnan.

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!