onsdag 4 januari 2012

Välkommen till världen

Snön yr runt och faller ned över ett redan vintrigt Jämtland. Mysigt kan tyckas, men plusgraderna som råder gör det mindre gemytligt eftersom kläder och hår snabbt blir blött utomhus.

Lycka multiplicerat med två denna kväll. Har nämligen hämtat ut ett helt underbart och supermumsigt DT-paket från Kristinas Scrapbooking med underbara, härliga vårfärger och massor med inbjudande material och dekorationer. Fick genast en massa scrapgalna idéer i huvudet! Dessutom en nyårspresent som skall bli så rolig att pröva! Det var den ena lyckan. Det andra var att min nya kamera, Canon PowerShot SX 230, anlänt. Inget dyrt och märkvärdigt, men min förhoppning är att jag med den kommer att kunna ta riktigt läckra bilder på familjen och mina scrapalster. Den ska enligt löften nämligen klara svårare ljusförhållanden vilket är precis vad jag behöver i denna mörka tid. För närvarande laddar jag batteriet och när det är klart så ropar tyvärr sängen på mig. Får allt bärga mig med att fota till imorgon. Blir perfekt tillsammans med julklappen från lille sonen - ett kamerastativ. Tänk att den lille, knappt tre år gammal, redan vet vad som gör en mor glad...

Nu ett par foton på ett baby-grattis som jag äntligen scrappat i ordning. Inte hunnit sända kortet ännu, så jag kan inte avslöja mottagaren. Designarket kommer från Creative Imaginations, ett tjockt lättscrappat ark med barnmotiv i vintagestil. Kanterna är distressade med distress ink "faded jeans" och jag har dekorerat med ark, utstansat, kakpapper, blommor, löv och metallhörn i lager på lager. Den söta baby-stämpeln kommer från PhunnyFace och är färglagd med Promarkers.



4 kommentarer:

  1. Åh så fint!! Och vilken söt stämpel :)
    Vilken lycka för dig att idag få dessa paket, förstår att ideérna sprutar.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja, den är så himla söt bebisstämpeln ;)

    Jo, det var verkligen en lyckans dag och det blir som julafton var månad när DT-paketet kommer.

    Hehehe, det färdigladdade batteriet till kameran skyndade jag mig att stoppa i kameran innan jag for till jobbet imorse. Ikväll få de hålla sig undan, familjemedlemmarna, för då kommer jag att fota på allt som både rör sig och inte :)

    Din kommentar värmer och jag blir alltid så glad över dina besök hos mig =D

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Jättegulligt babykort!
    Kram MAlin

    SvaraRadera
  4. Tack Malin och tack för att du tittade in!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!