måndag 13 februari 2012

Ramkort till fiskefrälst

Kaisercrafts "Hunt and Gather" blev ett passande val av designark till detta kortet. Magnolias die med den underbara granen stansades i ett spillpapper från BoBunny. Vintagebilden med pojken och den gigantiska fisken blev pricken över i:et.

På mörkbrun cardstock från Reprint "byggde" jag upp en liten fiskestuga och distressade kanterna med Tim Holtz distress ink "Black Soot".

Detta var ett roligt och utmanande kort att göra då det gärna skulle vara lite manligt. Jag älskar att bygga upp "landskap" i mina alster och det är väl också därför jag är totalt scrapsalig över Magnolias gräs- och gran-dies. Det var nära att jag klämde in Tim Holtz-dien "On the fence" också, men det hade nog blivit lite "tårta på tårta".

















En underbar dag önskar jag er!


Kramar

2 kommentarer:

  1. Hej! Börjar förstå din förtjusning med dessa granar..... får nog leta upp några. De är ju faktiskt användbara även efter jul.
    ha en bra dag hälsar eva

    SvaraRadera
  2. Jaaa, visst funkar granarna bra även efter jul...bara att använda lite jordiga färger så blir det mindre julgran över dem =D

    De har varit lite svåra att komma över nu efter jul, jag letade runt länge men de var slutsålda hos många webbutiker. Det var hos Marikas Scrapbooking jag till slut ramlade över den eftersökta dien, kanske har hon fler exemplar kvar. Kan varmt rekomenderas! :)

    Ha en bra dag du med och tack för att du tittade in!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!