söndag 5 februari 2012

Stepper card med Edwin och Tilda

De kalla temperaturerna runt om i landet är nog samtalsämnet på de flestas läppar just nu. Kan rapportera att temperaturen ökat från gårdagens 30 minus till 17 och redan imorgon har mildare temperaturer utlovats. Skönt!

Inspirerad av den bistra kylan skapade jag ett vinterkort där Edwin och Tilda fick vara ett vackert konståkarpar bland dansande snöflingor och snöklädda granar.

De vackra granarna från Magnolia har jag för övrigt jagat och letat runt efter som den besatte scrappare jag är. Slutligen fann jag dien hos Marikas Hobby och äntligen har jag den i min ägo.

Arken jag använt är "Sweet crazy Love" och "Butterfly dreams" från Magnolia. Texten "Carpe Diem" och den härligt blå cardstocken är från Reprint. Prövade att sätta samman två vanligtvis lite svårmatchade färger - lila och blått.

Ha nu en riktigt skön söndag!







4 kommentarer:

  1. vilket härligt vinterkort, jättefina färger och en snygg vikning! Hoppas du haft en fin helg trots kylan. ///Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! Jag trodde först inte att kortet skulle bli bra överhuvudtaget med de färgerna, men när allt var på plats blev det ju riktigt bra =D

      Helgen har varit kanonbra, hoppas du haft en bra helg också!

      Radera
  2. Jättefint kort! Det blev väldigt fint med lila och blått ihop, det verkligen utstrålar vinter.
    Tack för svaret ang. dien, det var en ny butik för mig med många spännande dies :-).
    Hua, -30 grader, tycker det räcker med de -21 grader vi hade lördagmorgon. Men annars är det härligt med vinter och all snö.
    Ha en bra vecka!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera
  3. Tack Rosemarie =D

    Den är ganska ny för mig med den butiken och hitills är jag jättenöjd med både utbud, leveranstider/service och priserna :)

    Minus 21 ÄR jättekallt det också. Imorse hade vi -22 och jag frös minst lika mycket som när vi hade -30, brrrr. Håller med dig och landskapen blir också så vackra när de är snötäckta =)

    Ha en fin vecka du med!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!