måndag 20 februari 2012

Trappan fylld av Magnoliavänner

Fick en smått galen idé och bestämde mig för att testa. Jag ville nämligen göra ett kort med trappa och balkong och slutligen fick jag till det ungefär som jag tänkt mig. Dock muttrade jag, svor lite och var nära nog att slänga hela "shabraket" i papperskorgen innan verket var klart.

Kortet är uppbyggt som ett kombinerat stafflikort och steppercard. Det är Magnolia Inc från topp till tå och inte mindre än 4 st stämplar klämde jag in innan jag tyckte att det fick vara nog. För alltsammans skulle få lite stadga är bakdelen/stödet förstärkt med kraftig kartong. Inte vackert, men det syns ju inte framifrån som tur är.

Själva balkongen blev till genom att jag gjorde ett bredare "trappsteg" och därefter vikte jag nedåt samt fäste alltsammans mot stafflikortet. Balkongräcket är utstansat med Tim Holtz-dien "On the Fence" och varje trappsteg har klätts med utstansat från en Magnolia-die. Ett pillrigt projekt blev det, men alltid kul att testa idéer som poppar upp i huvudet.

Hoppas att ni gillar "kortet"! Kanske inget man stoppar i ett kuvert och skickar till syskonbarnen, men superkul att scrappa den vill jag lova. Här kommer fler bilder:














































Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Vilket jättejobb du gjort, verkligen hur fint som helst, vad fint du fått ihop stämplarna och härligt att du färglagt dom i samma skala. Jättefint och en bra idé. Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, vad roligt att du gillade mitt "kort"! =D

    Kul att du kikade in och lämnade spår!

    Ha det bra, kram

    SvaraRadera
  3. WOW WOW WOW OMG man tappar helt hakan när man kommer in hit och ser ditt helt makalösa underbara snygga kort:) Jag är så imponerad och vad du måste ha lagt ned mycket arbete på detta:) Så valarbetat och snyggt jag älskar det:)
    Mycket snyggt jobbat:)

    Vad trevligt att du gillade min Pion väska och tusen tack för dina rader så gulligt av dig :)

    Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)

    Kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
  4. Tack Inger, så snällt sagt av dig! Jag blir alldeles glad och rörd av alla dina varma ord =D

    Återigen tack och detsamma till dig och din fina blogg med alla snygga alster!

    Ha en kanonfinvecka du med!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Såå himla fint!! Stämplarna är så fint målade :) Alla detaljer är helt underbara :)
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Tacka snälla du, vad glad jag blir över dina ord! =D

    Kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!