fredag 23 mars 2012

Bortglömd gift bag





















Äntligen fredag och ännu en vecka närmare vår och sommar. Apropå sommar så tänker jag visa ett alster som blivit liggandes i min fotomapp sedan förra sommaren. Bättre sent än aldrig sägs det ju!
Basen är ljus, grön cardstock från Reprint som jag sedan klätt i baksidan av ett ark från BoBunnys "father Christmas". Kanterna på arket är rivna med edge scrapper och infärgade med Tim Holtz distress ink "Forest Moss".

Mellanstora rosor i brunt och creme från Inkido är samlade i en klunga och omgärdas av gröna löv. Ett organzaband i beige och med bruna löv på har jag smugit in och fäst bland blommorna. Bandet med vita rosor är för övrigt en supermumsig favorit i min samling. Det prickiga satinbandet som jag fäst i bagens handtag matchar cardstockens vårgröna färg ypperligt. Pearls i gröna nyanser har placerats ut kring blomsterarrangemanget samt på bagens handtag.

Fredag är ju min bloggdag som DT-medlem hos Kristinas Scrapbooking, så kika gärna in där under dagen! Inte mindre än två alster bjuder jag på där idag! Varmt välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!