måndag 5 mars 2012

Glamorös hatt i svart

Idag tänker jag visa en hatt som både rockig och glamorös på samma gång.  Hatten är utskuren ur svart cardstock. Precis som en riktig hatt så är den ihålig och mitt på den har jag embossat vit cardstock med hjälp av embossfolder, Versamark-penna och svart, glittrigt embosspulver. Bred svart spets upptill och smalare spets nedtill på hattbrättet för att dölja skarven där jag fäst samman hattkroppen med brättet. Under brättet gömmer sig ett kort att skriva födelsedagshälsningen på.

Den vackra blå blomman från Prima har jag matchat samman med ett blått satinband. De svarta, blanka detaljerna är utstansade med Tim Holtz "Festive Greenary".
Ha en fantastisk måndag och tack för att du tittade in!



4 kommentarer:

  1. Sv:
    Oj, tusen tack för din underbara kommentar.
    Blev otroligt glad när jag kom in och såg den, känns så roligt att människor tycker om det man gör :)
    Du får visa mig dina tags sen när du gjort någon :)

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Roligt att du uppskattade mitt besök! Ja, jag håller med dig - det är roligt att skapa och scrappa, men ännu roligare när man får feedback på det man gör =D

    Yes, jag ska visa dig när jag testat, men jag tror inte de blir så fina som dina, jag är inte så van att använda distresser och sånt! Men det ska bli roligt att pröva!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. OMG! (som jag lärt mig av tonåringarna i huset =) Helt fantastiskt konstverk du gjort. Så häftig och så cool i färgerna!!!

    SvaraRadera
  4. Tack, vad kul att du gillar hatten! =D

    Hahaha, ja, man lär sig massor med "bra att ha"-uttryck av barnen i den åldern, väldigt berikande måste jag säga :)

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!