måndag 12 mars 2012

Kort med jakttema

Den älgformade pepparkaksformen från IKEA har verkligen kommit till användning fler gånger än jag kan räkna. Dock inte till pepparkaksbak, men till kortskapande.

Bruna, gröna och orange toner hittar vi på detta kort och jag har använt ark från  både BoBunny och Kaisercraft. Granarna är utstansade med en Magnolia-die och tagen har jag färgat in med Tim Holts distress ink samt embossat med pulver i vitt och koppar. Rosorna kommer från Inkido.

Vikningen är en enkel steppervikning kombinerad med stafflivikning med hjälp av en utstansad form (Cherry Lynn). Givetvis har jag duttat på glitter stickles. Färgen Cinnamon harmoniserade fint med kortets övriga färger.

Tack för att du tittade in, ha en riktig toppendag!



8 kommentarer:

  1. Toppensnyggt kort! Tagen är verkligen toksnyggt gjord. Gillar allt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, vad roligt att du tycker om kortet!

    Att embossa tags var verkligen jättekul så dem blir det fler av framöver :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt kort! Visst är det käckt att man man använda sina pepparkaksformer =)
    Tagen var mycket fin, superläcker! De granarna har jag tittat på flera gånger men inte köpt.....hur tänkte jag då? De måste nog inhandlas nu känner jag =)
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Tackar och bockar, skoj att du gillar kortet och tagen!

    Jajamän, pepparkaksformar är oumbärliga även till scrapbooking =D

    Jaa, granarna från Magnolia är så användbara, men jag tror att man främst tänker på jul- och vinterkort när man ser dien i butikerna :) Jag älskar verkligen dies som skapar granar, träd eller gräs, det är så roligt att bygga upp landskap och skapa 3D-effekt i alstren man gör. Hehehe, ja lägg gran-dien i din önskelista, du kommer inte ångra dig ;)

    Ha en trevlig kväll du med och tack för besöket hos mig!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilket superduper läckert kort. Jag kommer inom kort att behöva göra ett jaktinspirerat kort. Tack för inspirationen, detta är verkligen läckert. Du, nu måste jag bara få fråga: Är det älgen som är pepparkaksformen? Måste väl vara den?!?!? :) Undrar om den finns ännu kvar på IKEA eller är det något du köpt länge sedan?

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Tack, vad kul att du gillar kortet!

    Yes, älgen är ritade med hjälp av pepparkaksformen! Köpt för ganska länge sedan, gissningsvis innan julen 2010. Men det är stor chans att den finns kvar tror jag, ligger i en förpacning med andra djurformar och jag har sett dem på IKEA även under fjolåret.

    Ha det gott du med!

    SvaraRadera
  7. Superhärligt kort till en jägare! Och brunt är min favvofärg... så där får kortet ytterligare plus av mej! *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, så snällt sagt av dig! Jaa, brunt är verkligen en toppenfärg =)

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!