tisdag 13 mars 2012

Påskkort i gult och lila

När jag tänker efter så kan jag knappt komma på att jag gjort något påskkort överhuvudtaget tidigare. Men i år ska det bli ändring på det och först ut är detta lilla kort i formatet 10 x 10 cm. Jag har använt ett färdigvikt kort (med kuvert) i pärlemorskimmer. BoBunnys "Smoochable" och Magnolias "Sweet Crazy Love" står för bakgrunden i lager-på-lager. Texten "Glad Påsk" kommer från ett Reprint-ark. Huvudmotiv är en söt stämpel från Magnolia som jag färglagt med Promarkers.

Längs med arkens kanter har jag applicerat glitter stickles, "Glam Pink" och Paper pen till de guldtonade pearlsen. Rosorna i gula toner kommer från Inkido. Givetvis behöver det också vara fjädrar på ett påskkort!

Ha det gott och tack för titten!

8 kommentarer:

  1. Vilken söting!! underbar färgkombo. Tilda är så himla sött målad. :)
    Har täntk som du att försöka få till en bunt påskkort i år, får se om man lyckas ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Anna! =D

    Jaa, det vore roligt att få till ett gäng med påskkort, men eftersom jag inte sysslat något med det förut så känner jag att plånboken måste fram - ett par stämplar med påskmotiv skulle allt sitta fint =D

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Härligt gulligt påskkort! Tycker att just gult och lila är svåra färger för mig. Du har verkligen lyckas kombinera dem fint! Och färgläggningen är superfin!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att du gillade det!

      Jaa, hehehe, gult och lila ÄR verkligen svåra färger så det var en liten utmaning faktiskt =)

      Tack för besöket, ha det gott!

      Kram

      Radera
  4. Gulligt litet kort med fantastisk färgläggning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar, roligt att du gillade det! =D

      Radera
  5. WOW, vilken snygg färgläggning!Och gult och lila var verkligen snygga ihop!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, så snällt sagt av dig! =D

      Joo, de ser bra ut tillsammans, men var lite av en utmaning att använda just de färgerna :)

      Kram

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!