torsdag 29 mars 2012

Påskkort i orange och blått

En lite spännande färgkombination för mig  som föredrar milda färger - orange och blått! Förälskad i den vackra vintagebilden tänkte jag försöka att fånga upp färgerna.

Magnolia står för de vackra designarken. Äggen har jag ritat och klippt ur ett äldre, glittrigt ark och sedan fäst satinband på dem samt färgat in dem med "Spiced Marmalade". bakom motivet syns vacker spets och en doily från Cherry Lynn. Blandade blommor i de "rätta" kulörerna. Arkens kanter är inramade med glitter stickles i blått och orange. Ett metallhörn i vitt fick också vara med på ett hörn.


Tack för titten, ditt besök värmer!

2 kommentarer:

  1. Du lyckades jättebra med att få bilden att smälta ihop färgmässigt!! Det var faktiskt läckra färger ihop. Kortet är en härligt påskkort tycker jag och äggen blev så gulliga med bandet runt =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för de goa orden, vad glad jag blir att du tycker det! =D

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!