torsdag 1 mars 2012

Runt kort i rosa toner

Det ljuvliga designarket är från Magnolias "Sweet Crazy Love"  och den söta stämpeln är "Cheeky Rockabilly" från The Greeting farm. Eftersom det var länge sedan jag använde stämpeln kändes det riktigt roligt att hitta den långt bak i mina stämpellådor. Jag förvarar ju mina stämplar på CD-fodral och sorterar in dem så i lådor avsedda för CD-skivor. Jag gissar att inte alla i familjen uppskattar att var och varannan CD-skiva saknar sin överdel, men det kan ju inte hjälpas...scrapsalig som jag är så behöver jag ju dessa plastdelar mer än någon annan.

Kortet är utstansat ur vit cardstock med hjälp av en Sizzix-die av modell större. Jag har också använt embossmatta för att få fram den fina kanten närmast "vågorna".  Staketet är en Cherry Lynn-die stansad ur blank Bazzill Bling-kartong liksom swirlarna från Sizzix. Jag har klippt ur ett par "peonies" från Magnolia-arket och fäst som dekor bland blommorna. Små, rosa rosknoppar, ett grönt paljettbestrött blad från Prima och en XL-ros fick räcka. Rosen har försetts med glitter stickles "Frosted Lace".

Just nu är jag inne i en riktigt produktiv period och pysslar med ett par lite omständigare projekt. De kommer säkert här i bloggen under nästa vecka. I morgon är det dessutom dags att inspirera i Kristinas Scrapbookingblogg, så det ser jag fram emot!

Ha det gott och tack för att du tittade in!


12 kommentarer:

  1. Ett helt underbart valarbetat och super gulligt kort jag är imponerad av detta och det andra som du gör:)

    Det var mycket annat snyggt att njuta och titta på också här sedan sist:) Du är mycket duktig:)

    TUSEN TACK för ditt mycket trevliga besök hos mig och alla dina underbara rader och komplimanger:) Det värmer och jag uppskattar allt MYCKET ska du veta:)

    Ha en underbar dag och kramar från Lilla Pyssel Inger ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord och tack själv för din inspiration i din fina blogg!

      Ha en underbar dag du med!

      Kram

      Radera
  2. Hej Kristina! Vilket härligt rosa kort. Vad roligt det måste vara att vara inne i en sån produktiv period :) Själv så lider jag av tidsbrist, men om en vecka eller två hoppas jag att det har lugnat ner sig lite så man kan få mer tid till denna underbara hobby:)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, alltid lika roligt att få kommentarer av dig!

      Jaa, det är roligt att vara i en produktiv period, men tyvärr lite frustrerande också när jag skulle vilja scrappa 10 timmar om dygnet just nu och inte 1-2 timmar som det i bästa fall blir =) Så jag vet hur du menar, men när det är så ont om tid får man försöka scrappa lite "i huvudet" tills att tid uppstår. Många idéer, men smått om tid.

      Ha det gott och ta hand om dig!

      Kramar

      Radera
  3. Jättesnyggt, du e så duktig på att färglägga, vill oxå kunna göra så snyggt hår på mina motiv, men de e bara att öva å öva misstänker jag! Skall bli kul att se ad du visar imon, kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min kära DT-kollega, så roligt att höra att du gillar min färgläggning!

      Kanske är det så att man själv aldrig blir riktigt nöjd trots att resultatet är bra?! Jag tycker att du färglägger supersnyggt, men visst är det så att man får öva tålmodigt för att bli mer nöjd med målandet! Tur att det ör ganska rogivande och roligt att måla!

      Hoppas du gillar mina DT-alster idag =)

      Kram på dig!

      Radera
  4. Så himla läckert kort!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!

      Ganska roligt att skapa runda kort, men svårt att få det att stå rakt inför fotandet, hehehehe =D

      Kramar

      Radera
  5. Jättevackert kort! Superfin färgläggning av motivet.Den stämpeln har jag också i minagömmor. Kanske skulle ta fram den och testa jag också.
    De gröna PM-nyanserna som jag använde på draken= Bright Green, Apple och Meadow Green. Jag målade flera ggr med dem för att få den nyans jag ville ha och jag börjar alltid med den mörkaste och går mot de ljusare. Många gör tvärtom.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åååh, tack för ditt svar och för att du tittade in! =D

    Aha, då behöver jag shoppa, meadow green har jag, men inte apple och bright. Återigen tack, jag gillade verkligen nyanserna du fått till på draken, så snyggt!

    Ja, den är härlig att måla Cheeky Rockabilly, stora fält och lättsam :) Ok, så du börjar med mörkt. Jag gör nog lite olika, men oftast ljust som en grund. Ska definitivt testa ditt sätt!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar precis allt med detta kortet, superfint! Blingstenar älskar jag, de gör så mycket på ett kort. Staketet var superfint!
    Ha en trevlig lördagkväll!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  8. TACK, vad snällt sagt av dig! =D

    Yes, blingstenar funkar alltid :)

    Ha en trevlig lördagkväll du med!

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!