söndag 25 mars 2012

Trifold card till tuppen i hönshuset

För första gången har jag testat att vika och scrappa ett trifold card. Lite pillrigt för mig som är absolut allergisk mot linjaler och andra mätinstrument. Dock finns inget val vid den här typen av alster, bara att hugga in på centimetrar och millimetrar!

Det färdiga resultatet blir helt klart läckert vid denna vikning. Det snygga designarket heter "negative" och kommer från Prima Marketing. Passade på att klippa ur ett par detaljer (klockan, fjärilen och skeden) innan jag pusslade med delarna till kortet. Självklart svarta fjädrar och svarta rosor till den stolta tuppen i hönshuset! Det gröna bladet kommer från Prima. Inuti kortet har jag stämplat med en text från Reprint samt använt VersaMark och svart, glittrigt embosspulver.

Så roligt att du tittade in, ha en underbar dag!




14 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag älskar denna vikningen. Är lite pilligt att göra, men det blir väldigt effektfullt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! jaa, det blir mycket effekt så det är allt värt pillrandet! =D

      Kram

      Radera
  2. Superfint kort!! Jag älskar att göra kortvikningar och denna är en favorit. Så härligt mild färgsättning och tuppen var jättefin! Hoppas du har lika fint väder som jag har här hemma, ljuvligt. Ska ut på balkongen och försöka få lite fason på den idag tänkte jag, hihi.
    Soliga kramar från Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! =D

      Yes, vackert väder här med! åååh, vad härligt det lät att göra i ordning på balkongen :) Tyvärr inte lika rofylld sysselsättning för mig, har avverkning av våra 12 tallar på tomten så idag ska vi släpa grenar. Vissa stora som små träd så imorgon kommer jag att vara mör i kroppen! =) Men ändå härligt att få vara ute.

      Radera
  3. Wow vilket häftigt kort. Fin vikning och supersnygg tupp.
    Ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar! =)

      Hehehe, ja den tuppen går inte av för hackor, ser riktigt stolt ut dessutom! Komemr att passa mottagaren som handen i handsken! :)

      Ha en fin helg du med!
      Kram

      Radera
  4. Super fint och mycket läckert kort! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, så snällt sagt av dig! =)

      Radera
  5. Vilket härligt häftigt kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du gillar kortet! =D

      Radera
  6. Wow sååå läckert! Välarbetad och snygg! En supernöjd mottagare av kortet kan jag tänka mig :)

    SvaraRadera
  7. Tack, kul att du tycker om kortet! Tack också för ditt besök =)

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!