måndag 19 mars 2012

Twisted easel card

Idag tänkte jag visa ett vridet stafflikort som är tänkt till barndop. Tyvärr minns jag inte namnet på designarket som jag hittade ganska långt bak i arksamlaren. Det är hur som helst ett vackert ark med sagomotiv av vintagekaraktär.
Bilden på den sovande pojken är så bedårande och jag försökte fånga upp det blå med blandade blommor som fanns i min pysselhörna. Vimplarna är en stämpel som jag stämplat på olika ark och sedan klippt ur. Den lilla galgen kommer från Tim Holtz och över den har jag fäst en bit satinband. Eftersom jag behöver öva på Paper Pen, så passade jag på och färgen jag använt är creme. 

Skojigt att du kikade in, ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Så fint kort. Pojken framträder verkligen jättefint så det lyckades du bra med! Jag tycker det är så fint med vimplar som hänger så som du gjort.
    Ha en fortsatt bra kväll.
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Mitt varmaste tack till dig, så snällt sagt! =D

    Ja, vimplar är fina så de kommer jag att använda igen vid tillfälle :)

    Ha en trevlig kväll!

    Kram

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!