måndag 2 april 2012

Gate fold med vindsnurra



En ny vecka är här och påsken närmar sig med stormfart! Under veckan kommer jag att visa åtminstone ett par påskort som jag scrappat, men idag bjuder jag på ett gate fold card med ljuva Magnolia-ark och en söt Tilda-stämpel.

Jag har använt vit cardstock som bas. Mall till kortet hittar du här. Magnolia-arkens kanter har jag ramat in med glitter stickles liksom delar av vindsnurran. Min lilla tutorial till vindsnurror hittar du hos Kristinas Scrapbookingblogg om du vill testa. Det är en lite annan typ av vindsnurror, men principen är densamma.

Prinsessan Tilda är färglagd med Promarkers och motivet har fått en inramning med hjälp av en swirl.stämpel, Versamark och svart, glittrigt embosspulver. Riktigt roligt sätt att rama in motiv med, så det kommer nog att upprepas.

I övrigt råder en liten svacka i min pysselverkstad och jag längtar innerligt efter lite nytt och fräscht material som ska sätta fart på kreativiteten igen. Som tur är väntar jag ett par leveranser av spännande dies och stämplar och ett par idéer till alster finns nedklottrade på en post it-lapp och väntar på att realiseras.

Glöm inte hålla utkik i min Till Salu-flik och imorgon kommer ett nytt inlägg här i bloggen! Tack för titten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!