torsdag 12 april 2012

Marint tema

Äntligen har jag testat att göra ett kort med marint tema! 
Jag har ju sett så många fina sådana skapade av duktiga scrappare ute i cyberrymden och blivit inspirerad. Med en ny stämpel från Nellie Snellen i min pysselverkstad och fina ark från Magnolia fanns det inte längre någon anledning att vänta på att scrappa det första marina kortet, så här är det! 

Stämpeln färglagd med Promarkers och runt motivet har jag stämplat med en swirlstämpel, VersaMark och kopparfärgat embosspulver för att bilda en ram. Kortets fina form har jag fått fram med en Cherry Lynn-die av XL-storlek. Jag har följt de embossade kanterna med glitter stickles i rött.

Spännet som organzabandet är trätt igenom är en die från underbara Memory Box. Jag har stansat ur blank cardstock från Bazzill Bling. Blandade blommor i blått och rött intill motivet. Blommorna är kantade med glitterstickles. På kortets insida syns en tag som jag embossat med hjälp av clearstamps med marina figurer, VersaMark, embosspulver i vitt samt distress ink "Walnut Stain" och "Brooken China". Riktigt roligt att embossa faktiskt, även om jag inte har en aning om vad jag håller på med och vad det ska bli i slutändan.


Hoppsan...så många bilder det blev på detta kortalster! Jag avslutar inlägget här så att ni inte behöver scrolla er igenom ännu fler bilder och tre meter text. 






Ha en underbar torsdag och tack för ditt besök!

4 kommentarer:

  1. ....det kan aldrig bli för många bilder för mig så ös på bara,hihi! Kortet blev så fint i dessa färger och en perfekt stämpel på det. Den där dien som du trätt bandet igenom väckte ett stort ha-begär hos mig =)
    ha en härlig torsdagskväll, imorrn är det äntligen fredag igen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du gillar bilder i mängder ;) Tack för din fina kommentar!

      Jaa, visst är den fin, den lilla dien från Memory Box! :)

      Detsamma önskar jag dig!!

      Kramar

      Radera
  2. Vilket fint kort!! Många fina detaljer och så fint ihopsatt. Motivet är så himla fint målat och gör att kortet blir urcharmigt. :)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt sagt av dig Anna! Dina kommentarer gör mig alltid så glad!!

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!