torsdag 3 maj 2012

Jaktkort

Tänk att min älgformade pepparkaksform från IKEA skulle bli så flitigt använd, om än till annat än pepparkaksbak! Anar att det inte direkt är första gången jag bloggar om ett likande kort, men det kan inte hjälpas för det är ju så skojigt att skapa dessa murriga och grönskande naturalster.

Basen är ljus Kraftkartong från Reprint som jag stansat ur med XL-dies från Cherryl Lynn. Arken som jag pyntat med kommer från BoBunny och är urläckra. Staketet är utstansat i brun wellpapp (Tim Holtz (On The Fence). Tagen är embossad med distress ink, stämplar, VersaMark och vitt embosspulver. Även staketet har fått en sliten look med embosspulver. Allt material finns hos Kristinas Scrapbooking-butik.

De vackra lövträden i mörkbrun cardstock är utstansade med dies från Memory Box och den lilla fågeln är en träfigur som jag hittat hos Sykompaniet.

Jätteroligt att du kikade in, ha en riktigt trevlig dag!

4 kommentarer:

  1. MEN JÖSSES AMALIA VILKET FANTASTISKT SNYGGT KORT, vilka detaljer att titta på, HELT UNDERBAR :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh tack, vad snällt sagt! =D

      Kram på dig

      Radera
  2. Åh va läckert. Hade passat till min sambo som jagar älg :-)

    Kram tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, vad kul att du gillar kortet! ;)

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!