tisdag 1 maj 2012

Maskat med Magnolia

Äntligen tycks datorbekymret ha löst sig och jag kan föra över bilder från kameran igen! I helgen har det blivit en hel del målande av stämplar och jag har även testat att maska för första gången. Inte så svårt som jag först trodde, men lite pillrigt och jag behöver definitivt öva för att få det snyggare.

På detta kort har jag stämplat samman en underbar slottsbakgrund (nyinköpt hos Scraphuset) och Prinsessan Tilda. Motivet har jag sedan pimpat upp med lite glitterstickles över det Promarkermålade. Det blå och det gröna (himmel och gräs)kring själva stämplarna är distress ink från Tim Holtz som jag duttat på med svampar.

De gröna, skira blommorna är ett äldre fynd från en inredningsbutik i Trondheim och den vita blomman har jag stansat fram ur glansig vit cardstock och böjt bladen en smula. Jag har använt en ny die från Marianne Design som jag är riktigt nöjd med. Det kommer helt säkert flera maskade motiv framöver och förhoppningsvis blir de lite proffsigare än detta trevande försök.

Jättekul att du kikade in, ha en skön majkväll!

8 kommentarer:

  1. Visst är det kul att maska bilder, gör det inte jätteofta men varje gång blir jag lika imponerad =) Superfint kort och mycket snygg färgläggning!
    Ja dessa strul med bloggar, datorer och kameror....man blir tokig på det.
    Vad roligt att du gillade min lilla studentmössa, de är jätteroliga att göra och går ju piffa till precis så mycket/lite som man önskar för stunden.
    Soliga hälsningar från västsverige!

    SvaraRadera
  2. Jaa, det var jätteskojigt och lätt beroendeframkallande =D Tack, dina ord värmer :)

    Mhm, teknik kan göra en vansinnig när de strular :( Vår bärbara är lite vinglig och det har hänt med än en gång att den inte vill starta upp. När vi väl hade fått den att starta denna omgång så ville den inte hitta igen kameran. Men skönt att det funkar igen, laddar upp bilder till bloggen som en maniac just nu :)

    Soliga hälsningar tillbaka från ett soligt Jämtland ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt!!! Färgläggningen är underbar. Ja det där med att ladda upp bilder och göra inlägg kan verkligen ge en gråa hår mellan varven :) Så glad att du fick till det till slut.
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, så snällt sagt av dig! =D

      Hahaha, jaaa, det är ordentligt frustrerande och ibland vill man bara kasta den krånglande tekniken i väggen :)

      Kram på dig!

      Radera
  4. ÅHH SÅÅ UNDERBART KORT, så snyggt du har maskat och färglagt. superdupersnyggt :)

    Ja jisses strulande med datorer, bloggar m.m kan man ju blir rikigt tokig på, men så bra att du fick till det ialf :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för din goa kommentar! =D

    Hehehe, jaa, vansinnets rand är nära när det krånglar...för det går ju faktiskt inte att vara utan tekniken någon längre tid :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att du lyckats jättebra med maskningen.. Jättefint kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, din kommentar värmer! =D

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!