tisdag 15 maj 2012

Multi fold i vintagestil

Roliga vikningar finns det en hel uppsjö av och denna har jag blivit helt besatt av för närvarande. Tyvärr har jag inte koll på vikningens exakta namn. Det är Pion Designs "Till Far" som jag klätt de många sidorna med. På "pappersbandet" som håller samman kortet har jag fäst orangea löv från YouDo samt metalliska blommor från Prima Marketing. Swirlen bakom blommorna och den längst upp på kortet kommer från Tim Holtz.

Kortet har inte mindre än två fickor på mitten, bakom själva kortet. Fickorna har jag fått till genom att låta bli att sätta dubbelhäftande tejp upp till när jag fäste samman kortets delar.  I fickorna har jag stoppat i två tagar. Kortet består av tre remsor cardstock, 30x15 cm.

Så roligt att du tittade in, ha en toppendag!





10 kommentarer:

  1. Kul med annorlunda vikningar och det här var ju dessutom ursnyggt :) Bra använding av pappret och snyggt med den lilla "färgklicken" vid blommorna, lyser upp. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar kortet! Jag hade tänkt att helt skippa "färg" på kortet, men kunde inte låta bli de orangea löven =)

      Kram

      Radera
  2. Jättefint, måste oxå testa någon ny vikning snart, känner att man lätt fastnar i samma vikning på kort efter kort... Tack för fin inspiration,kram linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar och besöket hos mig! =D Samma här och när jag väl kommer på att vika nåt annorlunda så fastnar jag i det istället, hehehe :)

      Kramar

      Radera
  3. Oj så läckert kort... ursnyggt med de oranga till dessa färger... WOW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar kortet och tusen tack för kommentaren! =D

      Radera
  4. MEN ÅHH SÅ SNYGGT, vilken roligt vikning :), du har ju verkligen fått till alla detaljer såå himlans snyggt, superläckert, ME LIKE :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulligt sagt av dig, kul att du gillar kortet och vikningen! Det går åt en hel del cardstock vill jag lova, men det är det värt! =D

      Kram

      Radera
  5. Vilket underbart kort med massor med överraskningar!

    Ha nu en toppen helg!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och ha en toppenhelg du med!

      Kram

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!