tisdag 8 maj 2012

På vampyriska klackar

Ett av mina favoritalster att scrappa är klackskon och denna gång har jag gjort den i ark från "The Immortal Love" från DCWV.

Till utsidan av skon valde jag blodröda rosor och insidan/innersulan har fått en satinliknande, svart look. Samtliga kanter på skon är sotade med Tim Holtz distress ink "Black Soot" Det ger en förstärkning av konturerna som jag gillar. Den svarta blomman kommer från Prima och de fina löven är en produkt från YouDo.

För att skymma vikningen på insidan av skon har jag fäst svart spets över. Vristbandet är pimpat med hjälp av Crop-A-Diles öljetttång. Vid hälen fäste jag fjärilar utstansade med en die från Tim Holtz. Fjärilarnas konturer har jag accentuerat med rött glitter stickles.

Jättekul att du kikade in, ha en underbar dag!


8 kommentarer:

  1. Hej Kristina! Vad säger man.... Så grymt läckert du har fått till det och TH fjärilsdiesen blev supersnygg, att bara komma på idén :) En sådan sko skulle jag ej tacka nej till att ha framme i bokhyllan :) Ha en fin dag!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för alla de fina orden, vad gulligt sagt av dig! =D

      Ha en fin dag du med, roligt att du tittade in!

      Kramar

      Radera
  2. Urläckert, snygg look :) Du har verkligen mycket inspiration. Ha en fortsatt trevlig dag. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himlans mycket för allt snällt du skriver, det gör mig såå glad! =D

      Önskar dig också en fortsatt trevlig dag!

      Kram

      Radera
  3. Så häftig!! Snygga färger, och spännet är mycket snyggt!

    Hur hinner du människa =) just nu tycker jag att jag inte hinner med att pyssla så mycket som jag vill utan det blir mest jobb och barn som hinns med =(
    Du har sånt tempo här inne och det är alltid lika kul att se vad ditt nästa projekt är =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du! :)

    Hahahaha...det undrar jag med ibland, men jag antar att jag är snabb med hushållssysslorna efter jobbet, joggningen, barnens läxläsning, nattning av lillen, tvätten m m och att varje ledig sekund går till papperskonsten =D Ledig sekund innebär i snitt 1-1,5 timme om dagen när inspirationen finns, annars mindre :) Skulle behöva så mycket mer tid till scrappandet, så många idéer, så lite tid...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. MEN JISSES SÅÅ HIMLA LÄCKER SKO, begriper inte hur du hinner göra allt och sååå himla snyggt också, helt otroligt snyggt, I LOVE IT :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  6. Ååh tack, vad många snälla ord =D Det gör mig så glad att du tycker om den!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!