söndag 13 maj 2012

Slott till barndop

Äntligen fick jag anledning att använda det fina designarket med solar och stjärnor från Magnolia. Der är ett sånt där ark som jag längtat efter att få skära i, men väntat på det rätta tillfället alldeles för länge. Arkets kanter och den vita cardstocken är infärgade med distress ink "Faded Jeans". Bubblorna är stämplade med VersaMark och vitt embosspulver. Bubblorna är för övrigt en stämpel från Magnolia.

Formen till slottet har jag ritat själv, men med en mall från nätet som utgångspunkt. Det hjärtformade fönstret har en bit OH-plast som fönsterglas. Inuti slottet hittar vi "Baby Edvin" och en underbar slottsbakgrund från Magnolia. Som alltid så är motiven färglagda med Promarkers, min favoritpennor. Därefter har jag gått lös på det målade med glitter stickles i olika färger. Självklart har jag smugit på Edvin en rosa tröja =D


Det gröna gräset är utstansat med en die i min Big Shot. Det är Magnolia som är tillverkare av gräsdien. Swirlen är från Cherryl Lynn liksom de vita hörnen på slottsportarna. Blommorna och trollstländan är inköpta hos Kristinas Scrapbooking och metallnyckeln hittade jag långt undanstoppad i pysselhörnan. Till slottet tillverkade jag en rund tag att skriva på. Det en smula trixigt att komma åt att skriva inuti slottet eftersom jag fäst stämpelmotiv i dörröppningen.

Ditt besök är varmt uppskattat, ha nu en riktigt bra dag!




12 kommentarer:

  1. Wow wow wow wow!!!! Men det är helt makalöst snyggt det du visar idag! Vilket arbete, och jag älskar formen =)
    Dom som får detta kommer bli mäkta imponerade, helt supersnyggt!!!!!!

    Ha en härlig söndag!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad gulligt sagt av dig, tack, jag blir både rörd och glad! =)

      Hoppas att du med får en härlig söndag!

      Kram på dig!

      Radera
    2. Så snyggt :o Härlig form o tema. fina färger, vilket jobb. kram bibbi

      Radera
    3. Tackar och bockar, vad kul att du tittade in och tusen tack för din fina kommentar!

      Kram

      Radera
  2. WOW WOW WOW du är så grym och jag är så himla imponerad helt otroligt är det du har gjort och detta slott är något av det snyggaste och kreativaste jag har sett på länge:):):) Helt makalöst snyggt och helt underbara färger och detaljer har du fått med också:)

    En fröjd och njutning för ögat att titta in hos dig det är vad det är:)

    Blir SUPER GLAD att du gillade mitt Gitarr Grattis kort det var mycket kul att göra fast det gick åt mycket card stock :)

    Önskar dig en jättetrevlig söndag och vecka som kommer:)

    Ha det bäst och kramar från Lilla vännen Inger ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så många fina och varma ord, tack så mycket!!! =)

      Hahaha, jag kan tro att det gick mycket cardstock till det projektet, men det var det väl värt så snyggt som det blev! ;)

      Önskar dig detsamma, ha det gott!

      Kram på dig!

      Radera
  3. Superfint!! Ett riktigt drömslott! Vad roligt det är när man har sparat ett designark till något speciellt och det blir så här fint..
    Ha en fortsatt trevlig helg!!

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart slott! Makalöst fint!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt sagt, tack så mycket för din värmande kommentar!

      Kram på dig!

      Radera
  5. MEN JÖSSES AMALIA SÅÅ SNYGGT, du är ju så otroligt duktig så jag tappar hakan, ALLDELES UNDERBAR :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så många fina ord, varmt tack för din kommentar och för ditt besök!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!