lördag 12 maj 2012

Snabba kort till bröllopet

Hela DT-gänget hos Kristinas Scrapbooking fick ett spännande uppdrag - att skapa två snabbscrappade, enkla set till bröllop. En svår utmaning för mig som älskar att frossa i detaljer och spännande, avancerade kortvikningar. Samtidigt är det ju förstås inte rimligt att brudparet ska skapa ett 50-tal kort som vart och ett tar en hel kväll att åstadkomma. Här kommer iallafall ett av mina bröllopsset. Det vackra glittriga designarket som jag dekorerat med kommer från Best Creation. Läs gärna mer om korten och materialet i Kristinas inspirationsblogg! Missa inte heller mina DT-kollegors läckra förslag på bröllopsserier! Korten finns för beskådan i Kristinas Scrapbookingbutik för den som har turen att bo nära butiken.

Ha en underbar fredag och tack för titten!

2 kommentarer:

  1. Snyggt och snygga färger tillsammans till bröllop!
    Ja snabbscrappa.............det finns inte i mitt ordförråd tror jag för jag lyckas aldrig med det =) Det blir många timmar på varje kort jag gör, men det är väl helt enkelt sån jag är för jag älskar oxå myckte dekorationer och klurigheter,hihi.
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Hehehe, näää, det är faktiskt mycket svårare (och tråkigare) att scrappa snabbt än långsamt. Däremot önskade jag att jag hade tänkt på det när jag gjorde mina inbjudningar till bröllop år 2007. Hade nyligen börjat med hobbyn då och insåg inte att det skulle bli svettigt med många dekorationer och annat på mängden kort. Behövde iofs "bara" göra 28 st inbjudningar, men usch vad segt det blev, skulle ha satsat på nåt som det på fotot istället =D

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!