tisdag 12 juni 2012

Flaskdekoration

Blått, beige och vitt är en fröjd för ögat så det blev färgtema för denna flasktag! Faktiskt första gången jag dekorerar en flasktag. Tagen hittade jag i månadspaketet från Creation Club liksom designarken i blått, tårtpapperet och den vita fjärilen. Tillsammans med utstansat, blandade blommor, spets, pearls och embossade stämpelmotiv blev det ju något helt annat än "bara" en tag. Stämpeln heter "Miss Fortune" och kommer från KennyK. Stämpeln under blommorna är "gnister" från Magnolia och texten kommer från Reprint. Skojigt alterprojekt måste jag säga, blir säkert flera sådana i pysselverkstaden framledes!

Äntligen har timmerbilen hämtat våra 13 tallar som vi avverkat på tomten under våren! Halvtio igår kväll följde min yngsta dotter och jag skådespelet från fönstret på övervåningen i hennes rum. Helt klart ett trollbindande skådespel. Föraren hanterade kranen med imponerande precision, lyfte och lastade dem alla tills bara långt och oklippt gräs syntes på marken där de legat. Nu återstår att riva upp stubbar, täcka hålen med jord och plantera gräs.  

Skönt med kväll! Har två roliga kortbeställningar att hugga tag i, ett bröllopskort och ett dopkort, så det är bäst att jag sätter igång!

Ha en härlig kväll och tack för titten!



6 kommentarer:

  1. Superläckert, så snyggt "Miss Fortune" som sitter på kanten :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! =D Jepp, hon kan konsten att sitta snyggt var hon än sitter den bönan :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Snyggt, gillar blandningen av allt i de fina färger du valt och ett passande motiv så där på kanten :)
    kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, så snällt sagt! =D

      Kram på dig!

      Radera
  4. Snyggt!
    Snygg färgkombination och stämpeln är jätteläcker.
    Gillar verkligen blommorna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack! =D Jaa, visst är den läcker stämpeln? En riktig favorit hos mig faktiskt!

      Önskar dig detsamma, kul att du kikade in!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!