onsdag 6 juni 2012

Kort med Baby Edvin

Lite glest mellan inläggen här i bloggen just nu, men i pysselverkstaden finns ett antal projekt på gång som kommer på foto under nästa vecka.

Tänkte visa ett enkelt kort med mörk kraftkartong som bas och med bedårande Magnolia-stämpeln "Baby Edvin" i fokus. Jag har stämplat i brun färg för att få en mjukare framtoning. I bakgrunden har jag "svampat" med distress ink "Walnut Stain" för att skapa lite skuggkänsla. Har använt Paper Pen "Opal" och duttat små pärlor kring Edvin. Designarken i bakgrunden är fram- och baksidor av FabScraps "Vintage bear" och "Vintage Bearings".

Otroligt skönt att få vara ledig en dag, mitt i veckan. Mellan regn- och hagelskurar så har det faktiskt varit riktigt skönt med små solstunder. Hoppas att ni också har haft en riktigt härlig dag!

8 kommentarer:

  1. Superfint kort! Lille Edwin är så fint färglagd. När du tycker det är glest med två dagars mellanrum. Hos mig känns det bra om jag kan göra ett inlägg i veckan! :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, kul att du tycker om kortet!! =)

      Hmm, jaa det är sant att två dar inte är glest, kändes bara så eftersom jag inte scrappar lika frekvent nu när det är sommar. Hehehehe, då kan jag lugnt nöja mig med att blogga när andan faller på :D

      Kram och tusen tack för din kommentar!

      Radera
  2. ?????????
    Glest mellan inläggen, skojar du =)
    Du har ett makalöst tempo här inne och jag förstår inte hur du klarar av det! Fast om man är van att göra typ varje dag så kanske det känns så för dig, men så tycker inte jag. Du uppdaterar så ofta här så du kan gott ta en vilopaus någon gång,hihi.

    Detta var ett mycket fint kort. Brunt och turkost blir alltid så underbart snyggt tillsammans, love it!
    Gullig stämpel har du på oxå som du färglagt underbart!

    Ja det är så härligt med lite avbrott i jobbveckan. Nu ska vi sätta på en film här och sedan får man nog krypa till kojs för de resterande två jobbdagarna innan det är helg på riktigt =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du har rätt! =) Då ska jag slappna av en smula, hehehe, kanske behövs det! Hihi, det är ju så roligt att scrappa, men på sommaren lockar gräsmattan och utevistelse faktiskt mera än arken i pysselverkstaden :)

      Tack, så roligt att du gillar kortet! Jaa, den är så söt denna stämpel.

      Kram på dig!

      Radera
  3. Men vilket ljuvligt kort med söta lille Edwin, vilka snygga färger coh som vanligt så har du ju lyckats kanonbra med detljerna, träd diesen är ju superfin :)

    Glest mellan inlägget, du skojar nog, du har ju sånt tempo så man nästan inte hinner med i svängarna =).

    KRAMIZAR MAJSAN!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack, det glädjer mig att du gilalr kortet! Jaa, den är så fin träd-dien, Memory Box kan dom! =)

      Hehehe, jag tar tillbaka det där med glest mellan inläggen, det bara kändes så eftersom det blivit mest ett inlägg om dan och nu 3-4 i veckan, bara en känsla och nu när sommaren är här blir det ju så vilket ju är sunt =D

      Kramar

      Radera
  4. Detta kortet har ju allt.... en söt liten gosse och så många härliga dekorationer... Trädet passar så fint ihop med motivet och övrigt. Underbart!!! Önskar dig en fin helg!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt varmaste tack för din kommentar, så kul att du tycker om kortet!

      Ha en fin helg du med!

      Kram

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!