torsdag 28 juni 2012

Kort med skylt

Har lite nya mumsiga dies i pysselverkstaden som jag givetvis var tvungen att pröva. Hade ingen som helst aning om vad jag skapade, det bara blev eftersom driften att använda de nya dies var större än fantasin. Hehehe, gissar att jag inte är ensam att drabbas av dylik åkomma när nytt finns på pysselbordet? Kortets form är utstansad med en Cherry Lynn XL-die och skylten är från Tim Holtz. Samtliga dies är beställda från Familjekontoret tillsammans med en vimpeldie och ett fönster (Cherry Lynn) samt en handstans som bildar havsvågor.

Hittade lite ringar i en närapå bortglömd låda och fäste dem som kedjor på skylten. Lackade själva hängaren med Glossy Accents och sandpapprade skyltens sidor för att få en fin inramning. Arken jag använt kommer från DCWV (The Immortal Love). Lite Paper Pen-pearls syns också på kortet, röda chrystals och silverfärgade blommor.

Skönt med lediga dagar, men ännu skönare hade det förstås varit om jag inte åkt på en dunderförkylning. Börjar sakta men säkert bli bättre nu iallafall. För övrigt har jag anammat Iffas tips om webbutiken Wild Orcid Crafts och gjort en beställning. Känns mycket spännande, sortimentet var stort och lockande så jag fick försöka hålla tillbaka lite. Om ett par dagar anländer vackra pins, lite annorlunda blommor, rosband modell större och spetsar, längtar!

Uppskattar ditt besök enormt mycket, ha en bra dag och välkommen åter!

12 kommentarer:

  1. vilket snyggt kort och cool form.

    SvaraRadera
  2. Tackar och bockar! jaa, jag gillar verkligen formen =D

    SvaraRadera
  3. Enkelt men väldigt snyggt o effektfullt. Gillar :)
    kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Lite kul ibland att skapa enkelt, är inte riktigt likt mig så det är alltid en utmaning, hehehe =)

      Kram på dig!

      Radera
  4. Hihi, vad kul att jag kunde locka dig att beställa......du kommer bli helt salig när du öppnar din låda......helt 100 på det!!!

    Oj, vad mycket nya dies du verkat beställt, så kul!
    Jättefin skylt du köpt och kortet blev snyggt. Det är det som är så kul med att shoppa, när det kommer hem så poppar oftast en kortlayout fram i huvudet bara genom att titta på den underbara nyinköpta varorna =)

    Skönt att du börjar känna dig bättre, här har det hoppat på mig en förkylning under dagen idag så känner mig lite halvvissen, men det är fredag imorrn och jag jobbar halv dag så jag får vila i helgen.

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med och jag känner mig som ett litet barn inför julaftonen =) Känns så spännande och jag är jätteglad för tipset!!

      Jaa, det är roligt med nya dies, scraplusten får verkligen nytt liv!!

      Många verkar vara sommarförkylda just nu, verkar vara en ihärdig åkomma också :( Hoppas du inte åkt på någon rejäl bassilusk, med lite tur blir det bra med en gång!

      Hoppas du får en skön helg!

      Kram

      Radera
  5. Åh vad roligt med nya dies :) Kortet blev jättesnyggt! Du är ju så bra på att hitta på annorlunda former:)
    Du kommer garanterat bli nöjd med din beställning, jag har själv beställt därifrån flera gånger...lika roligt varje gång, men man får se upp så man inte blir fartblind....man vill ju beställa ALLT hihi
    Tråkigt att höra att du inte mår bra, hoppas du snart mår bättre.
    Krya på dig
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är så himla skoj med nya dies, måste vara scrapgudens gåva till oss scrappare dessa dies =D

      Aha, så du brukar också shoppa där? Mmm, där fanns så mycket mumsigt att det var svårt att begränsa sig :)

      Tack för omtanken, det ska jag göra!

      Sköt om dig och stor kram på dig!

      Radera
  6. Snyggt!!
    Många gånger tycker jag att man "tvingar fram" nya tankar och idéer när man ger sig sjutton på att använda några speciella saker, en riktigt rolig utmaning.
    Gillar kortet massor!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket! =)

      Jo, det är lätt att fastna i en viss stil och att använda samma typ av material. Håller med dig, det blir något av en utmaning att bestämma sig för att använda vissa saker och då kommer man ur "bekvämlighetszonen" och perspektiven liksom vidgas =)

      Ha det gott du med!!

      Radera
  7. WOOW SUPERLÄCKERT, så snygga dies, åhh man vill ju ha allt, men men man är ju inte gjord av pengar =).

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, din kommentar gör mig så glad!! =D Håller med dig, man vill ha så mycket men plånboken klarar inte att handla precis allt :(

      Själv var jag ett klädfreak tidigare...ända tills jag började med scrapbooking, hehehehe =) Men det är så beroendeframkallande roligt med scrapbooking att det inget gör att garderoben inte är så välfylld!

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!