lördag 30 juni 2012

Romantiskt stepper card med Sarah Kay

Inspirerad till tusen efter en jättefin och supersnabb leverans från Hobbyhärvan så satte jag genast igång och scrappade detta kort.

Rosa cardstock fick bli bas till detta stepper card som jag sedan klädde i Pion designs "Förgät mig ej". Kanterna är rivna med edge scraper. Spetskanterna på kortets sidor är utstansad med en X-Cut handstans.

Stämpelmotivet är från Sarah Kay och jag måste säga att jag älskar att färglägga dessa söta bulliga mössor, men skulle inte själv vilja ikläda mig dylik skapelse, hehehe. Har embossat swirlar i jeansblått embosspulver kring motivet och skapat en bakgrund med hjälp av distress ink "Broken China", Spun Sugar" och Walnut Stain".

Skylten med texten "Kramar" är en spellbinder som är en mer än välkommen nykomling i min diesamling. Rosbandet med pärlor har jag fallit pladask för, det ser liksom sådär fluffigt amerikanskt ut och jag kommer att bli storkonsument av den här varan, det är ett som är säkert, är helt såld. Blommorna i blått och vitt är från Storyteller, lite blå pyntebär och pärlhönsfjädrar fick också plats på kortet innan jag hejdade mig och bestämde mig för att kortet var klart.

I min leverans fann också specialpapper från La Blanche som jag testade till stämpelmotivet. Har nog inte riktigt kontroll över det ännu, för jag kände mig som en nybörjare på Promarkers när jag målade. Kanske passar de inte riktigt ihop papperet och pennorna? Det var svårt att göra skuggningar, trots att papperet är extremt glatt och blankt? Fick inte riktigt färgerna att flytta ihop som de brukar och om jag målade "för mycket" så nopprade sig papperet. MEN pennornas färger blev mycket klarare och finare än på vanligt stämpelpapper, klart imponerande skillnad! Det är nog bara till att öva hårt!

Mitt kort visas idag i Hobbyhärvans blogg, känns jätteroligt och spännande! Surfa gärna in till Hobbyhärvans inspirationsblogg och kika på alla mumsiga alster som finns där!
Roligt att du tittade in, ha en fantastisk lördag!




18 kommentarer:

  1. God förmiddag =)

    Underbart kort du visar idag!
    Din färgläggning är så fin, och bakgrunden du gjort idag blev väldigt häftig och snygg, typ det där bandanastilen(om jag lyckades stava rätt nu då,hihi)
    Kantstansen var jättesnygg!! Får jag fråga om x-cut stansar bra? Jag gillar stansar som tål lite, MS är snygga men går inte alltid att stansa igenom med utan att de bråkar tycker jag. Har en från EK som är suverän och stansar igenom allt man vill men haft lite svårt att hitta sådana.

    Bandet fram med blommorna var jättefint, förstår att det kommer användas flitigt,hihi!

    Ha en bra helg och hoppas solen tittar fram hos dig =)
    kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. God förmiddag på dig med!! =) Aha, så det är så det heter - bandana? Kuligt att göra iaf, jag gillar det också!

      X-cut verkar stansa bra, jag har en annan sen tidigare också så jag har ju slitit rätt hårt på den utan problem :) Funkar t o m att stansa "i luften" om du vet hur jag menar. den har faktiskt aldrig krånglat som däremot t ex Fiskars gör ibland, låser sig när papperet är lite tjockt.

      Jaa, rosbandet är så läckert, jag gillar verkligen det! :)

      Ser inte ut att bli mycket sol här, men temperaturen är fin, runt 20 varma grader. Ha en bra helg du med!

      Kramar

      Radera
  2. Jättefint kort! Gillar verkligen de embossade swirlsen. Underbar stämpel. Tycker om vikningen också.

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket! Swirlar funkar alltid och de blir så fina embossade =)

      Ha en fortsatt bra helg du med!

      Kramar

      Radera
  3. ÅHH såå underbart kort idag igen, hur hinner du med =). Stämpelmotivet är ju såå gullig och så din färgläggning toppen som alltid, superduperfint kort :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK gulliga du! =)

      Hehehe, en del kvällar hinner jag flera alster, men ibland blir inget scrappat på flera dar. :) Det är väl så det är med scrapbooking som hobby, lite upp och lite ned =)

      Roligt att du gillar kortet, särskilt glad blir jag för dina ord om färgläggningen, det var verkligen inte lätt med det nya stämpelpapperet, men OJ så klara färgerna blev med det :)

      Kram på dig!

      Radera
  4. Tack för svaret =)

    Hihi, jo jag tror jag förstår vad du menar med att stansa i luften =)
    Då ska jag nog testa att köpa någon sådan framöver!

    kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. TUR att du förstod det där med "i luften" =) Tycker absolut du ska testa, jag tror inte du blir missnöjd! Den jag använt till kortet är jättesöt och finns på rea (100 kr) hos Hobbyhärvan ;)

      Kram på dig!

      Radera
  5. Så vackert och så fina dekorationer!
    Motivet är helt underbart och din färgläggning likaså!

    KRAMELIKRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack snälla du!! =)

      Kram på dig!

      Radera
  6. Verkligen ett urgulligt kort. Tur att Mia på Hobbyhärvan lade ut kortet med länk till dig så jag hittade hit och fick se allt fint du gör.
    Använder själv och gillar La Blanche specialpapper men oftast färglägger jag då med distress. Så tyvärr kan jag inte komma med så mycket råd om promarker ihop med det pappret. Jag gillar den glatta ytan och att det är så lätt att färga in. Men som sagt man får vara envis när man testar något nytt för att man ska bli nöjd själv.
    Men tycker att ditt motiv blev jättesnyggt färglagt. Hälsar gärna på här igen.
    Hälsningar från Monica, en glad Dt hos Hobbyhärvan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack så snällt sagt och ditt besök gör mig så glad! =D

      Hmm, jaa, alltid lite klurigt med nya material :) Kan tänka mig att distresser funkar kanonbra ihop med La Blanche, märkte det när jag "svampade" till bakgrunden. Jepp, jag ska öva på, gillar verkligen hur skarp stämpeln blev på papperet och de klarare färgerna på promarkerpennorna!

      Radera
  7. Jättefint kort och snyggt dekorerat. Gillar Sarah Kay motiven och här har du färglagt jättesnyggt :) Motivet passar bra till den kortvikning du valt. önskar dej en fortsatt trevlig söndag. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack för dina ord, så kul att du gillar kortet och färgläggningen!! =D

      Ha en fortsatt trevlig söndag du med!

      Kramar

      Radera
  8. Vilket underbart kort! Älskar hur du har färglagt motivet. Motiven från Sarah Kay är såå himla fina. Så snyggt med kantstansen och dekorationerna :)
    Hoppas du har en bra söndag
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar, vad snällt sagt!! =D Jaa, Sarah Kay är en fena på stämplar, såå söta motiv och roliga att måla! :)

      Hoppas du med har en bra söndag, kram på dig!

      Radera
  9. Så utrolig fint kort du har laget! :-D Skikkelig fine farger og detaljer.
    Når det gjelder papiret så tror jeg nok ikke det blir lettere etter hvert, for papiret er laget til stempling med permanent dyne og så fargelegging med vannbaserte farger - ikke alkoholbasert. Le Blanche og Ranger sitt Specialty Stamping Paper er det samme papiret, og hvis du ser på noen av videoene til Tim Holtz så forklarer han hvordan papiret bør brukes.
    Jeg villle nok heller brukt ett spesialpapir for Promarkers/Copics som tåler mange lag med alkohol i blendingen.
    Klem Cecilia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din kommentar och för infon om La Blanche-papperet! Det förklarar ju saken, då får jag allt återgå till mina vanliga papper när jag målar med Promarkers =D Tack snälla du!

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!