tisdag 31 juli 2012

Annabelle i rosa och orange

 Läckra Annabelle från Make It Crafty målades med Promarkers i orangea och rosa toner. Blandade designark från bl a BoBunny och Magnolia i lager-på-lager tillsammans med cardstock från Reprint.

Inte så vansinnigt mycket scrappande för min del som jag önskat dessa lediga och härliga dagar. Tapetsering av köket tog knappt 1½ dag att färdigställa, men istället har jag givit mig på att måla de mörkgröna köksluckorna i vitt. Varje sida behöver målas 2-3 ggr och varje lager tar 8 timmar på sig att torka. Gissar att jag har att göra fler dagar än vad som återstår av semestern. Men det kan det vara värt! Skickade faktiskt in en bild på vårt grönbruna 70-talskök till tävlingen "Sveriges fulaste kök". Vann inte tävlingen, så nu tar jag tag i saken på egen hand i väntan på att så småningom kunna byta ut hela inredningen, golv och tak.

Uppskattar ditt besök så mycket, ha nu en trevlig dag!

4 kommentarer:

  1. wow!! vilket snyggt kort! gillar färgcombon och stämpeln är supersöt och väldigt fint målad! önskar dig en härlig kväll. kram, tess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, så roligt att du tycker om det! =D

      Hoppas du med hade en härlig kväll!

      Kram

      Radera
  2. Ännu ett bedårande fint kort :) Snyggt målad stämpel och fina dekorationer.

    Känner igen det där med tiden som alltid är för kort :)
    Det tar alltid längre tid än man tror att fixa hemma. Men det är så värt det, för det blir nytt o fint o så mår man så bra :)
    Här hemma börjar man äntligen se ljuset i tunneln, efter nästan 4 veckor :) Snart kommer jag åt min pysselhörna igen. Vare sig fingret är helt eller inte så kommer jag ta första bästa chans att sätta mig där :)
    Hoppas du får en toppendag!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för de orden! =D

      Jo, det är så med tiden och ibland dyker det upp massor med idéer som man vill sätta i verket, men inte hinner med.

      Vad kul att höra att du börjar bli på G igen, det gör mig jätteglad! =D

      Hoppas att du med får en toppendag!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!