torsdag 5 juli 2012

Balens kung och drottning

Så fort jag fick min äldsta dotters snygga foton från studentbalen i mina händer satte jag igång och scrappade en LO! Balparets klädsel och fotots bakgrund gjorde färgvalen givna. Jag inspirerades också av Midsommarcropen hos Svensk scrapbooking där en av utmaningarna var att skapa i svartvitt och endast blommor i rött. Dock var den utmaningen avsedd för kort.

De utstansade bokstäverna är från TH:s die "Upon A Time" och fönstret är ett verk av Cherry Lynn. Efter att jag stansat ut fönstret i en bit svart cardstock veck jag samman det till en liten låda. Inuti skymtar en bit av ett designark från DCWV:s "The Immortal Love".   

Kul att du kikade in, ha en skön dag!


10 kommentarer:

  1. Vackert! Snyggt upplägg och snyggt med fönsterasken :) (balen på slottet?) kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. KUL att du gillar LO:n! Jag ansträngde mig för att få den stilren och enkel eftersom min dotter tycker om det =)

      Kram på dig!

      Radera
  2. Jättefin LO och fönstret är tufft,
    fina studenter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack för dina ord och tack också för besöket hos mig! =D Jaaa, de är så fina!! :)

      Radera
  3. Så roligt att få scrappa ett sånt här kort på sin dotter =)
    Snyggt med färgvalet, mycket stilrent!
    Det där fönstret är ju bara för snyggt, och du har skapat insidan av det så fint och läckert.

    Men vad kul att du fick hem dina beställda blommor, visst var det uuuuuunderbart att öppna och få vältra sig i alla underbara blommor,hihi.
    Har nu haft semester i exakt 1 timma och 20 minuter =) ....och smider lite planer på att få fira in semestern med lite blomköp därifrån igen tror jag! Men först blir det en liten minitripp iväg över helgen.

    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket för din kommentar!! =D

      Jaa, det var jättekul och hon blev själv helnöjd med layouten, hon älskar dessa färger =)

      Så himla roligt, jag höll på att smälla av innan middagen och allt vardagsstök äntligen var över så att jag fick tid att sprätta upp det underbara paketet! Otroligt fina saker, pins, rosband och läckra blommor... :)

      Hahaha, vad härligt med semester! Jag hoppas verkligen det blir en underbar vila med massor av skoj för dig och familjen!! Minitrippar är bra, lite lagom att byta miljö en stund och sedan hem igen. Borta bra, men hemma bäst =) Blomköp låter kul, då blir det lite nytt och ny inspiration.

      Kram på dig!

      Radera
  4. WOW... detta är superfint! Så läckert med svart/ vitt ihop med de röda rosorna. Gillar mosaikbitarna och fönstret också, så läckra. Helt klart en superläcker LO :)
    Önskar dig en skön sommar!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, så många fina ord, vad glad jag blir, tack! =D

      En skön sommar önskar jag dig med!

      Kramar

      Radera
  5. Men så snyggt!
    Underbart läcker och vilket minne!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt sagt av dig, tusen tack! =D

      Kram

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!