måndag 2 juli 2012

Hjärtformad shakerbox med Edvin





Pillriga saker är ibland roliga att ge sig i kast med! Shakerboxar är sådana, åtminstone när delarna skall samman.

Jag har använt Sizzix-dies för att skapa de hjärtformade delarna. Har också stansat i OH-plast för att få ut ett hjärtformat fönster. Sidorna är smala remsor cardstock som jag fäst dubbelhäftande tejp på sidorna om och klippt i sicksack för att kunna följa hjärtformerna. På bilderna nedan finns alla delar med (utom en bit skarv till hjärtboxens sidor). Inte mycket till tutorial kanske, men ger en liten vink om hur en shakerbox kan göras. Det finns enklare sätt, t ex att använda häftkuddar som sidor.

Inuti boxen har jag fäst en bit designark från Reprint. Arket är embossat med sitress ink "Broken China" och ett utstansat moln för att skapa känslan av himmel. Edvin "With Stolen Heart" har färglagts med Promarkers. Små röda utstansade hjärtan sitter också på arket och boxen har sedan fyllts med flingsalt. Lite för mycket snökänsla över den fyllningen måhända, men man tager vad man haver.

Hoppas att ni tyckte om min lilla shakerbox! Den kommer säkerligen att dyka upp på ett kort här i bloggen framöver.

Ha en underbar dag och varmt tack för att du kikade in hos mig!



6 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilka fina saker du gör! :) Hittade hit via Majsans blogg, och måste säga att du är otroligt duktig! :)
    Din hjärtformade shakerbox är gudomligt söt!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack, jättekul att du gillar mina alster och att du kikade in hos mig! =D

      Kram på dig!

      Radera
  2. snygg ask!!

    Han ser verkligen ut att ha det kallt där inne,hihi =)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Tackar! =D

    Hahaha, jepp, en riktig kylbox kan man säga, men å andra sidan tycks han äga ett stort och varmt hjärta ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Men ÅÅh så fin shakerbox, det ser väldigt pillrigt ut men du har ju lyckats kanon som vanligt ;). Det spelar ingen roll vad du gör allt blir ju fantastiskt fint, så kul att titta in här och få inspiration :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gulligt sagt av dig! =)

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!