måndag 16 juli 2012

Steampunk Queen

Hos K-designs blogg pågår just nu en riktigt spännande utmaning - Challenge #5- Inte platt! Kika in vetja och läs mer om utmaningen! Inte ofta som jag deltar i utmaningar och tävlingar, men den här gången är jag med. Mitt bidrag är en krona med kort.

With this paper craft I also participate in Wild Orcid Crafts Challenge 54 - Chabby Chic. Take a look at all of the adorable contributions AND the inspiration from the DT-ladies!

Till kronan har jag använt vit cardstock från Reprint och K-designs "Rusty Gears" och "Lil Haunts Ghost Willow" från Tickled Pink Stamps fick bosätta sig i kronan.

Den stora rosen kommer från Wild Orchid Crafts och körsbärsblommorna från K-design. Annat material som jag använt är stämplar med kugghjul från Gummiapan som jag embossat med vitt pulver, distress ink "Black Soot", Sprocket Gears från Tim Holtz, swirl die från Cherryl Lynn, kviststans från Martha Stewart, Promarkers, pärlhönsfjädrar, dien "Wheatered Clock" och "ostduk". Ostduken har jag färgat in med distress ink "Spiced Marmalade".

Om någon är sugen att pröva att scrappa en krona med kort inunder så finns här en liten tutorial som jag knåpat ihop tidigare under året!

Ha en riktigt skön och avkopplande söndag, varmt tack för ditt besök!




22 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Häftig krona du gjort. Papprena är jättesnygga och blir så fina tillsammans med alla dina underbara dekorationer!!
    Det är ju så roligt att göra olika former och inte bara hålla sig till vanliga fyrkantiga kort. Variation tror jag är viktigt för att fortsätta älska göra alla olika konstverk, eller hur!
    Hoppas du får en fin söndag, här har vädret skärpt till sig lite och solen har lyst sedan i morse. För mig är det ju snart förmiddag, har ju varit vaken i flera timmar redan och varit ute på långpromenad =)
    Kram Iffa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon, vad kul att det finns fler som är vakna i arla morgonstund! =D Igår fick vi sova ända till halvnio på morgonen, men idag ville sonen upp redan vi sju. Å andra sidan är jag van att kliva upp 04:50 när jag arbetar så man är en riktigt sjusovare när man kliver upp så sent som 7, hehehe. OJ, hunnit långpromenad redan, inte illa, det lät skönt!

      Tack så mycket, så roligt att du tycker om den! Absolut, variation är både bra, inspirerande och utvecklande!

      Bara regnigt och grått här tyvärr, men å andra sidan perfekt för att ta itu med lite städning, tvätt och annat :)

      Ha det gott idag!

      Kramar

      Radera
  2. Hej hej!
    Vilken häftig krona! Så coolt dekorerad! Men så är du ju en mästare på det också :) Gillar papperna från K-design de är såå fina. Ska verkligen försöka hinna med o vara med i utmaningen, missade förra tyvärr :(
    Men just för tillfället är det kaos här hemma kommer inte åt pysselbordet ens :) vi håller på o möblerar om o fixar. Maken ska lägga nya golv bl a :) Så jag rensar och försöker bli av med all skit man samlar på sig :) En del jobb men fint blir det, och så skönt att få det gjort :)
    Hoppas du får en toppensöndag!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Aha, så ni har fullt upp hemma med fix och trix? jag vet hur det är, dessutom är det svårt att få inspiration till pyssel mitt i allt stök. Men härligt att få i ordning, blir snyggt med nya golv! =)

      Jaa, de är så fina K-designs papper! Hoppas du hinner scrappa ihop nåt till utmaningen, ganska gott om tid så jag håller tummarna för dig! Första gången jag är med och jag är i stort sett aldrig med i utmaningar. Får allt bli ändring på det =)

      Ha en toppensöndag du med!

      Kramar

      Radera
  3. Jättehäftig krona! Gillar dina dekorationer och de små "liven" som tittar fram. Snygga papper och färger :) Önskar dej en fortsatt trevlig söndag. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack för dina fina ord!! =D jaa, de är urläckra dessa designark och orange är udnerskattad färg :)

      Ha en fortsatt trevlig söndag du med!

      Kramar

      Radera
  4. Kollade in beskrivningen, men kommer ingenstans när jag försöker på kronmallen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Jag testade länken igen och då öppnas ny flik med inlägget med tutorialen...ingen aning varför det inte fungerar för dig, men kommer jag på nåt så hojtar jag till!

      Radera
  5. ...förlåt, funkar perfekt, jag såg inte att dom la sig ner till vänster på skärmen. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅh, men vad bra!! =D

      Kram på dig!

      Radera
  6. Åh så läckert kort i kronan!! Underbara detaljer och så fint målad stämpel bild! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack för dina ord, jätteskoj att du gillar kronan!! =D

      Kramar

      Radera
  7. Vilken GREJ! Så fantastiskt fin och välarbetad i härliga färger!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! =) Den var jätterolig att göra och jag älskar verkligen Steampunk som jag nyligen fått upp ögonen för =)

      Radera
  8. Superfin krona! Håller med om att orange är en underskattad färg. Passar perfekt med de bruna nyanserna. Fint med det kugghjuls stämplade. Tycker verkligen att du lyckats med steampunk temat. Lycka till i tävlingen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt sagt, tusen tack! =D Jag kommer definitivt att scrappa fler alster i den här stilen :) Tack gulliga du, alltid roligt att pröva lyckan och särskilt som jag är lite dålig på att delta i utmaningar och sådant :)

      Kram på dig!

      Radera
  9. WOOOHOOOW vilken fantastisk krona
    Helt underbart fiiin


    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina fina ord! =D

      Kramar

      Radera
  10. Oh, så läckert- gillar kronan och du har lyckats fantastisk bra med ditt alster.
    Nu ska jag kika vidare vad du har hunnit med sist.

    Kram Katja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack, vad snällt sagt! =D

      Kram

      Radera
  11. Detta var verkligen INTE platt! :-) Kul idé att göra ett kronkort...det måste jag nog testa vid tillfälle. Väldigt fint du målat stämpeln också!
    Ha det gott
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe...nää, inte det minsta platt =D Inte ett kort man skickar på posten i kuvert direkt, men jättekul att scrappa vill jag lova.

      Varmt tack för din kommentar, ha det gott du med!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!