onsdag 4 juli 2012

Sommar-LO med Inkido

Känner mig så superglad över att jag har fått tillbaka min LO-gnista igen! Scrappade mig urless på LO:s för ett par år sedan. Detta efter att ha scrappat idel temaalbum (3 st babyalbum på samtliga barn, bröllopsalbum, album från när jag var liten o s v). Men nu börjar lusten återhämta sig igen, tror att mitt knep för att hålla LO-lusten vid liv är att strunta i tema-album och bara scrappa som det faller mig in. Samlar dem i ett enda stort familjealbum oavsett årtal på foton eller årstid.

LO:n jag visar idag utgår från ett sommarfoto från ifjol på min yngsta dotter när hon står i trädgården. Ljus grön cardstock utgör bas och ovanpå det ett härligt blommigt ark från Inkido. Har skurit upp arket i ett X på mitten och rullat upp kanterna till en fluffig ram. Jag har embossat swirlar med jeansblått embosspulver. Har använt distress ink "Broken China" och "Forest Moss" för att fånga upp färgerna i designarket. I "ramrullarna" tittar lite nät (ostduk) fram och sedan blandade blommor i blått och grönt samt löv från YouDo i ena hörnet. Svamparna är Chabby Chic resin och fjärilen en träfigur från Kaisercraft. Pearlsen är gjorda med grön Paper Pen och texten "beautiful" en rubon.

Roligt att du tittade in, ha en härlig dag!




8 kommentarer:

  1. Så otroligt snygg layout!
    Önskar, önskar jag kunde detta med LO!
    Måste öva, öva, du kanske har några tips?

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! =D

      Så vackra som dina kort är så tror jag att du är en riktig fena på LO:s!! Tycker absolut att du ska experimentera vidare, kanske lifta en LO som du tycker om och bara vidareutveckla med dina egna idéer =) Om du gillar skisser kan de också vara till inspiration! Välj gärna papper och dekor utifrån fotots färger, fånga upp detaljer (använda träd i dekoren om det finns träd på fotot o s v).

      Ha en underbar dag, kram!

      Radera
  2. Men vilket fint sätt att göra en "ram" i layouten!!!! Superfint foto på dottern och en härlig somrig layout! Blir så sugen på att göra en layout, det blir så sällan för mig :)

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad snällt sagt, tack så mycket!

      Riktigt roligt ibland att göra något av sina favvofoton, men jag håller med dig, det blir inte ofta! :)

      Ha det bäst du med, kram!

      Radera
  3. Wow så snyggt LO! Så häftig idé det där med x i mitten. Det blev så snyggt! Härligt med färgeffekterna också. Vilken vacker dotter du har! Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Varmt tack för dina ord!

    Kul att du gillar X-idéen och färgerna =D Jaa, hon är så fin min gumma =)

    Ha en trevlig kväll du med, kram!

    SvaraRadera
  5. SÅÅ underbart vacker LO, så fiffigt med inramningen i mitten och vilket underbart foto på din dotter :), så fina detaljer som alltid.

    När jag började scrappa så var det bara LO:n, men nu är det bara kort, så vi får se om lusten kommer tillbaka att skapa LO:n, har ju massa album att fylla =).

    HA DET SÅ GOTT!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tusen tack för alla fina ord! =D

      Precis så var det för mig med, allt började med LO:s =D Verkar ju faktiskt som om LO-lusten kan titta fram ibland, kanske gör den det för dig med! Skulle vara ordentligt spännande och roligt att få se en LO från dig =)

      Ha det gott du med, kram!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!