måndag 23 juli 2012

Steampunk i rosa och grått

Ljuvliga Lolita Lylah från Tickled Pink Stamps och söta svampar från Vilda Stamps har målats med Promarkers. Rosa glansig cardstock från Reprint som bas och K-Designs Time For Lyrics pryder kortets alla sidor. Den grå rosen är klippt från ett rosband. Embossade kugghjul md stämplar från Gummiapan har använts ovanpå designarket. Gräset är utstansat med en Magnolia-die. En liten rosett syns också placerad på Lolita Lylahs klänning.

Semesterfröjd på hög nivå här i den Östlingska villan och äntligen har jag också fått hem min make och lilla sonen från stugan. Fyra nätter och fem dar utan dem var både tråkigt och skönt på samma gång. Natten till lördagen sov jag närmare 11 timmar i sträck, har nog inte hänt på många år och var mer än uppskattat.

Gissningsvis kan det bli något glesare mellan inläggen än vad brukligt är här i bloggen nu under semestern. Beror förstås lite på väder och vind, hehehehe. Blogginlägg varannan, var tredje dag skulle jag tro. Frånvaro av inlägg ska med andra ord ses mycket positivt =D

Ha en härlig måndag och varmt tack för besöket!



12 kommentarer:

  1. Hihi, då hoppas jag att det inte kommer för täta inlägg här ett tag framöver =)
    Fast jag tycker varannan var tredje dag är tätt det oxå, hur hinner du skapa alla dessa fantastiska saker så snabbt.


    Så snyggt detta kortet var!
    Rosa och grått = vrålsnyggt.....måste prövas!!
    Papprena är jättesnygga, så användbara och går att mjuka upp som du gjort med rosa.

    Härligt att sova så länge, ja det är splittrat sånt där, så skönt med egentid....men samtidigt ovant och konstigt.

    Önskar dig en fortsatt härlig semester!!
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...precis, det får vi hoppas! =D Näpp, det är inte så illa det heller :)

      Tusen tack, vad kul att du tycker om mitt kort =D Jaa, de är så läckra, tror jag har fallit pladask nu när jag väl börjat scrappa med dem :)

      Jo, det är lite ovant med egentid och skönast är nog trots allt när alla är samlade hemma. Såå skönt att sova och härligt med semester så att man kan vara uppe precis så länge som man vill, jag bara njuter! Hoppas du har det gott också!!

      Kramar

      Radera
  2. WOOOOW viket fantastiskt snyggt kort.
    Heeelt underbart.

    Ja sova kan behövas läääänge ibland

    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack för dina ord, det gör mig så glad att du gillar kortet!

      Jaa, man behöver sova ut till och från =)

      Kram på dig!

      Radera
  3. Superfint kort! Grått och rosa var jättefint ihop! Svamparna är himla söta.

    Ja det måste kännas underbart att få sova så länge. Men samtidigt skönt att få familjen samlad. Hos oss är det tvärtom, jag som åker bort tillsammans med barnen. Imorgon åker vi igen, och blir borta en och en halv vecka ungefär.

    Då får vi hoppas på glesare inlägg här. Men jag tycker att du är otroligt duktig på att skapa.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt sagt av dig, dina ord värmer!

      Jaa, det var verkligen skönt med rejäl sovmorgon. Aha, jamen det är ju också roligt, att dra iväg själv med barnen. Inte egentid, men kvalitetstid, det gillar jag =)

      Kramar

      Radera
  4. Men gud så häftigt! Så läckert med dessa färger, gillar särskilt det svarta gräset. Motivet är störtläckert med sin fina färgläggning. Tokgillar allt med andra ord.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt sagt, tusen tack! Jaa, svart gräs blir riktigt läckert, lite som en siluett i mörker :)

      Kram på dig!

      Radera
  5. Riktigt läckert kort som är både tufft och vackert på samma gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulligt sagt av dig, kul att du gillar det!

      Radera
  6. Oh, så underbart kort... älskar när man blandar gulligt med lite tuffare. Bara helt underbart. jag kan inte se nog av kortet.

    Kram Katja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, så kul att du tycker om det! =D

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!