måndag 9 juli 2012

Stepper card i vitt och beige

Måndag igen och nu återstår två arbetsveckor innan semester! Just nu flödar lusten och inspirationen på scrapbookingfronten, men tiden räcker som vanligt inte till alla idéer som behöver sättas i verket. Idag tänker jag hur som helst visa ett "fluffigt" stepper card i vintagestil.
Designarken jag använt kommer från ljuvliga Magnolia, stämpeln med den sovande älvan har jag tappat tillverkarens namn på och blommorna är blandad kompott från Kristinas Scrapbooking och Wild Orchid Crafts. Motivet är embossat med VersaMark och kopparfärgat pulver. Har "svampat" på lite distress ink för att framhäva motivet samt gjort små, små pärlor med Paper Pen "Opal". Det stora, cremefärgade rosbandet kommer från Wild Orchid Crafts liksom gjutebandet bakom motiv och dekor. Över den stora cremefärgade rosen och på den utstansade swirlen har jag strött fluffigt glitter.

Jättekul att du kikade in hos mig, ha en underbar dag!


4 kommentarer:

  1. Hej =)
    Lika underbart kort som alltid när jag hälsar på här inne!
    Underbart hur du gjort med stämpelmotivet, så snyggt!!
    Jag hoppas för din skull att de återstående veckorna till din semester går fort..........men för mig hoppas jag de går sakta för jag har preciss börjat,hihi.

    Min pysselinspiration har helt blåst bort det sista till skillnad från din, men tror det varit lite mycket runt omkring + att jag väntat och längtat så till lite ledighet, så nu hoppas jag att lugnet skall infalla hos mig och inspirationen flyga över mig!

    Ha en bra jobbdag!
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga du för de fina orden! =D

    Hahaha, jaa måtte din tid gå sakta nu när du äntligen har semester och hoppas att du får underbara dagar!! Du ska se att inspirationen snart flödar när du fått det lite lugnare omkring dig, det brukar vara så! :)

    Tack, ha en bra dag du med och alldeles extra bra önskar jag dig nu när du har semester!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kort. Den här vikningen är så fin när dekorationerna hamnar i olika nivåer. Var jättefint att embossa ett stämpelmotiv så, det har jag aldrig provat. Blir mest textstämplar som embossas. Det får jag pröva någon gång. Det cremefärgade rosbandet var ju superfint.

    Jag har med en massa inspiration men alldeles för lite tid. Men det är väl så på sommaren. Vill ju ha tid att umgås med nära och kära.
    Har glömt att skriva att diesen har kommit och börjat användas. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, så snällt sagt av dig! =D Jaa, jag gillar också denna vikning av den alledningen, blir lite mer spännande och mer liv i korten på det sättet =)

      Jo, det är så på sommaren, man får ta vara på tiden och även under semestern så blir det ju främst på kvällar man hinner sitta en liten stund :)

      Vad bra att diesen kommit fram, det ska bli roligt at tse vad du skapar med dem!! =)

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!