fredag 6 juli 2012

Stepper Dress med mall

 Till denna fredags DT-inlägg hos Kristinas Scrapbooking iscensatte jag en liten idé. Klänningar i papper är en liten passion för mig och efter ett infall att göra en med lite "fall" på så ritade jag en egen klänning och klippte ur som mall. Inget märkvärdigt eller särskilt svårt, men roligt eftersom det är första gången jag ritar en helt egen mall, inte bara modifierar befintliga. Surfa gärna in hos Kristinas inspirationsblogg och ta en närmare titt på mitt lilla klädesplagg!

Äntligen fredag låter som en klyscha, men det är lite extra trivsamt på fredagar och särskilt eftersom det har utlovats vackert väder här i Östersundstrakten och eftersom det nu är två arbetsveckor kvar till min lite längre semester!!

Önskar dig en fantastisk fredag, varmt tack för ditt besök!

20 kommentarer:

  1. Vackert, så vackert!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gulligt sagt, tack snälla! =D

      Kramar

      Radera
  2. Härligt kort, snygg design :) Önskar dej en skön fredag och en trevlig helg. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, skoj att du gillar den! =D

      Ha en trevlig helg du med!

      Radera
  3. Åh vilket härligt kort. Klänningen är helt underbar. Jättefina fjärilar och dekorationer.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, vad glad jag blir! =D

      Kram på dig!

      Radera
  4. Jättefint kort! Tack för mallen! Kram Cattie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jätteroligt att du gillar kortet och mallen! =D

      Kramar

      Radera
  5. Wow!!! Helt fantastisk!! Verkligen vacker!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack för dina fina ord!! =D

      Ha en trevlig helg du med!

      Radera
  6. Gör också mallar ibland - då får man förhoppningsvis som man vill, när man inte hittar något liknande.
    Kul kort.
    Tack för kommentaren i min blogg!
    Ha en skön helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det är perfekt, men tar förstås lite längre tid att göra eget istället för att använda befintliga :)

      Ha en skön helg du med!

      Kram

      Radera
  7. Vilken läcker klänning,
    kul att det är din egen design :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack, den var så roligt att göra, från grunden till dekoren =)

      Ha det gott du med!

      Kram

      Radera
  8. Åh vilket underbart kort! Så härlig design och underbara detaljer! Tack för mallen! kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, det gör mig så glad att du gillar den!! =D

      Kramar

      Radera
  9. Urtjusigt!!
    Det är verkligen så kul att göra egna mallar, jag fick verkligen mersmak efter att ha lyckats rita mig ett hjärta, fniss.

    Härligt att du kan börja nedräkningen till semestern. Själv smygstartade jag redan i fredags och tog med dottern över helgen till Stockholm. Har precis kommit hem och nu stundar fyra veckors ledighet, sååå skönt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, så snällt sagt! =D

      Ditt hjärta var otroligt läckert, kul att du fick mersmak av det!! =)

      Aha, så ni tog en liten tripp till STHLM? Det kan jag tänka mig var uppskattat av dottern! :) Vad härligt med fyra lediga veckor, hoppas det blir en riktig toppensemester!

      Kramar

      Radera
  10. Vilket vackert kort!!! Det där pappret är såå fint:)
    Tack för ditt avtryck hos mig:)
    Nu har jag äntligen semester så jag hoppas få ordning på min kropp så jag orkar pyssla lite mer...för det vill jag ju verkligen. Men fram till dess är det så roligt att titta på alla alster och bli inspirerad :)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack för dina ord! =D

      Jag hoppas och önskar innerligt att du ska få en riktigt härlig semester med både vila och pyssel i massor!! Håller tummarna för dig! Alltid kul att kika runt lite och få idéer :)

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!