torsdag 30 augusti 2012

Hatt till den underbara

Vad sägs om en blomstrande sommarhatt, nu när vi står inför kommande höstrusk, kyliga temperaturer och fallande löv?


















Hatten är både en ask och ett kort, utskuren ur vit cardstock som sedan delvis embossats med hjälp av rosa embosspulver, swirlstämplar och distress ink Spiced Marmalade.

Min kära vän Big Shot har också fått dra ett strå till stacken för att stansa fram cirklar till brätte, topp och kort. K-Designs serie Summer Splash med designarket Pink Waves pryder delar av hatten.


Den härliga textstämpeln kan nog få vem som helst på gott humör. Texten är stämplad på Vellum och embossad med sart, glittrigt pulver. Under hattbrättet har jag fäst en remsa med infärgad ostduk för att få en sliten look. Hatt och kort sitter samman med en rosa pärlbrad.


Snyggingar från Tickled Pink Stamps är jag mer än lovligt svag för och här ser vi Lil Steampunk Luca färglagd med Promarkers. Ögon och glasögon har fått sig ett par duttar med Glossy Accent.


En charm i form av en sax kan aldrig bli fel i scrapbooking-sammanhang. Kanten på Summer Splash som klär hattkroppen har stansats med kantstans med hjärtformer (Martha Stewart). Vit spets och ett orange satinband sitter fäst runt hatten.



Pärlhönsfjädrar, tyll, pins och pärlspröt hjälper till att höja sommarkänslan tillsammans med en gul organza-ros och blandade blommor från K-Design.























Som jag nämnde tidigare i veckan så har K-Designs en DT-Call som jag anmält deltagande till. Denna hatt är mitt andra bidrag till uttagningen. Uttagningen pågår t o m 9 sep så än finns tid att delta om det finns fler sugna scrappare!
Ha en underbar fredag och varmt tack för besöket!

15 kommentarer:

  1. Vilken färg explosion! kul idé med super matchande stämpel, bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. WOOHOOW en sån snygg hatt
    Det måste jag testa att göra

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! =D Det ÄR jättekul, det måste du absolut testa ;)

      Kramar

      Radera
  3. SÅ LÄCKER!!!

    Älskar den lilla saxen du har med, så söt =)
    Hatten är verkligen underbar, vilken skapelse du skapat!!

    Om du inte blir vald så vet jag inte vad......dina bidrag är FANTASTISKA!!!!
    Jag håller en tumme för dig!!
    Tack för din fina kommentar hos mig idag, du förgyllde en liten stund för mig där jag satt framför datorn på jobbet och hamrade på tangentbordet =)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för allt fint du skriver, både om min lilla hatt och annars, det värmer och glädjer mig!

      Jaa, man behöver lite förgyllning av tillvaron ibland, vad kul att jag kunde lysa upp för dig en liten stund! =D

      Gullig du är, tack för din tumme!! :)

      Kramar

      Radera
  4. Vilken underbar hatt!! Så mycket fint att titta på i härliga färger. Ser att vi är med i samma utmaning :) Du är en klar vinnare! :)
    Ha en bra kväll
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, så snäll du är! =D Jättekul at tdu tycker om min hatt!

      Jaa, det är vi och detsamma till dig, du är superduktig och skulle vara som klippt och skuren för DT-uppdraget!

      Hoppas du hade en bra kväll du med!

      Kramar

      Radera
  5. Wow! För mig flyger hatten av varje gång jag kikar in här :) Helt otroligt fin även denna!!!! Så härliga detaljer och helt underbar helhet! Jag håller fortfarande tummarna för dig! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så himla mycket! Jag log stort när jag såg ditt roliga uttryck och dina ord värmer =D

      Trevlig helg på dig med!

      Radera
  6. Wow! För mig flyger hatten av varje gång jag kikar in här :) Helt otroligt fin även denna!!!! Så härliga detaljer och helt underbar helhet! Jag håller fortfarande tummarna för dig! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. ÅÅH WOOW såå otroligt snygg hatt :)
    LO:n här under är ju helt fantastisk, gillar massor :)

    Lycka till i utmaningen!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gullig du är, tusen tack! Roligt att du gillar LO:n också! =D

      Varmt tack för lyckönskningen, jag uppskattar den verkligen! =)

      Kramar

      Radera
  8. WOW!
    Vilken läcker hatt,
    snyggt scrappat.
    Tufft med fjädrarna.
    Lycka till i utmaningen.
    Ha en trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack, så snällt sagt av dig, dina ord värmer!

      Hoppas att du med hade en riktigt trevlig helg!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!