tisdag 28 augusti 2012

Skepp lastat med Lolita Orpheus Kellita

Sommaren ser definitivt ut att vara över för denna gång. När jag denna morgon blickade ut över gräsmattan som omgärdar vårt hus, såg jag hur stråna här och var blivit frostbitna och termometern vägrade visa något annat än minus 1 grad. Brrrrrr!

För att förlänga sommaren något och i ett försök att drömma mig bort en smula, har jag skapat ett skepp med ljuva Lolita Orpheus Kellita och härliga Summer Splash från K-Design. Den läckra , handgjorda kapsyldekorationen bär texten Live Your Dreams vilket ju är passande på en båt med spännande resmål i sikte. Delarna till skeppet har jag skurit ut ur svart cardstock och fäst samman så att man kan fylla skeppet med godis eller lägga i en liten present. Här finns formen som jag ritat ut skeppet efter.


Mittenseglet har försetts med öljetter och ett svart satinband har trätts genom hålen. Sotad ostduk hänger ned från seglen för att skapa känslan av ett gammalt piratskepp. Skeppets insida är klädd med kork.


Stämpelmotivet är färglagt med Promarkers som jag allt som oftast jobbar med vid färgläggning. Valet föll på bruna toner för att matcha de utstansade kugghjulen som jag embossat i kopparfärgat pulver.


















Självklart fick ett par snäckor vara med och dem fäste jag vid det OH-plastförsedda, runda fönstret som jag skurit ur. En svart organzablomma med guldkant, små rosor och blad trängs bland kugghjulen.

Gör man inget försök har man heller ingen chans, därför har jag bestämt mig för att delta i K-Designs DT-Call som pågår fram till den 9 sep! Har ett alster till på ingång till uttagningen och som dyker upp här i bloggen framledes.

Varmt tack för ditt besök, ha en alldeles underbar dag!

18 kommentarer:

  1. Kristina, vilket häftigt alster och kul idé med mycket att titta på :) Jag håller tummarna för dig! ha en fortsatt bra dag. xxlisa

    SvaraRadera
  2. Tack, vad glad jag blir över att du gillar mitt skepp! =D

    Tack också för tummarna, de behövs ;)

    Ha en fortsatt bra dag du med!

    SvaraRadera
  3. Du milde vilket skepp du skapat!!
    Detta måste tagit tid.....men helt klart värt det gissar jag för det var fantastiskt fint gjort!
    Så mycket fina detaljer, älskar ju öljetter som du kanske vet =) så de gillade jag ju lite extra,hihi.

    Kramiz på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh tack så mycket, det gör mig superglad att du tycker om mitt lilla skepp! =D

      Hehehe, jodå, jag känner till din fetischm (hm, tveksam stavning) för öljetter och korsettknytningar =D

      Kramar

      Radera
  4. Vilket skepp, helt galet snyggt!
    Du är så otroligt kreativ och "påhittig", så häftigt!
    Gillar stämpeln också, så snygg!

    Ja nog börjar det bli kallare ute... vet inte om jag tycker det är okej riktigt än....

    Ha en toppen vecka!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, så gulligt sagt av dig, dina ord värmer! =D

      Jaa, den är jättefin denna stämpel! =)

      Njaaae, vi har ju liksom inte haft någon riktig sommar och då känns det lite antiklimax när hösten som grädde på moset kommer såhär tidigt. Vi får hålla tummarna för en mild vinter med många soliga och klara dagar så att vi härdar ut till våren ;)

      Ha en toppenvecka du med!

      Kramar

      Radera
  5. Men hur läckert är inte det här???.....GALET LÄCKERT!
    Vilken skapelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, så många fina ord, jag blir alldeles rörd! =)

      Radera
  6. Men detta är ju helt fantastiskt

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack, så snällt sagt! =D

      Kram på dig!

      Radera
  7. Såå fint skepp. Helt underbara detaljer. Kan titta på det hur länge som helst. Får sån lust att se Pirates of the Carribean filmerna igen.. För det är verkligen ett äkta sjörövarskepp.

    Ja, visst är det trist att sommaren försvinner innan det känns som den har börjat. Här har vi inte så kallt som hos dig förstås, men måste ju ha jacka om man ska vara ute och då är det höst..

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, roligt att du tycker om det! =D

      Jaa, det är verkligen härliga filmer, Pirates of the Carribean =)

      Håller helt med digh om det där med jackan som tecken på höst. Vi har ca 11+ mitt på dagen så det känns verkligen som höst även när frosten tinat och dimman lagt sig. Hade varit ok om det var oktober nu och om sommaren hade varit varm och härlig :)

      Radera
  8. OH MY GOODNESS vilket skepp du har skapat, helt otroligt snyggt, blir ju så imonerad varje gång jag tittar in här :)
    Såå fantastiskt fina detaljer och stämpeln är ju såå läcker, ja jösses du är ju såå kreativ och duktig så man tappar hakan, SUPERDUPERLÄCKERT :)

    HA DET SÅ GOTT!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är verkligen snäll, så många fina ord och superlativ att jag blir både rörd och glad, tusen varma tack!! =D

      Ha det så gott du med!

      Kram på dig!

      Radera
  9. Åhhh såååå urläckert! Verkligen välarbetad, precis som alla dina alster. Nu håller jag tummarna :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meeen vad snäll du är, tack så mycket och tack också för dina tummar, de behövs och uppskattas varmt!! =D

      Radera
  10. Åh vilket underbar skapelse! Du kommer säkert bli DT =)
    Du har mmöjligtvis ingen beskrivning/mall man kan få ta del av?

    Mvh Liselott
    www.ltarning.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, så himla gulligt sagt av dig! =D

      Tittar in till din blogg och länkar till min beskrivning/tutorial ;)

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!