måndag 6 augusti 2012

Skojig vikning och Sweet Pea Stamps

Efter att ha sett flera vackra alster med denna typ av vikning så var jag givetvis tvungen att själv prova. Jag har skurit fram kortet i tre delar och fäst samman sidorna mot ett bakstycke så det är rejält tilltaget i både storlek och tjocklek. Letade fram två äldre ark i min samling och gav dem samma ton på kanterna med distress ink "Spiced marmalade".

Stämpeln kommer från underbara Sweet Pea Stamps och jag tror att denna kanske heter "Thoughtful". Armen ritade jag ut utanför motivet som jag sett att en annan scraptjej gjort och sedan ramade jag in motivet med svart tusch innan jag klippte ur det.

Ha en härlig måndag och varmt tack för besöket!

6 kommentarer:

  1. Häftig vikning! Att rita ut armen utanför gjorde ju jättemycket för motivet. Smart! Fint dekorerat med de två utstansade nycklarna. Underbar kantstans.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Superfin vikning och vackert motiv! Önskar dig en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack! =) Ha en fin dag du med!

      Kramar

      Radera
  3. Supersnygg vikning, har aldrig provat själv ännu, men måste nog ta och testa att göra denna vikning :)

    Du har ju verkligen lyckats få det så snyggt, snygga papper och underbart motiv :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! =) Jaa, det är en jätteskojig vikning, blir lite annmorlunda och det är inte så svårt!

      Kramar

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!