onsdag 1 augusti 2012

Stepper card med Miss Fortune

Trots en ganska anselig mängd med designark i samlingen så saknade jag ark med jordgubbar på när jag skapade detta kort. Hur jag än letade så kunde jag inte hitta en enda jordgubbe, inte ens bland dekorationerna. Knasigt, men så blir det när jag så envist hade gett mig sjutton på att skapa ett kort som skulle passa texten "You're sexy like a chocolate strawberry". Får notera jordgubbspapper och dekorationer det på min redan sju meter långa önskelista helt enkelt. Nåväl, substitutet för jordgubbar fick bli körsbär - hittade ett supermumsigt ark från Graphic 45, snyggt på både fram- och baksida. Supersexiga Miss Fortune från Kenny K är precis lika mumsig som en jordgubbe och visst påminner det fluffiga rosbandet om spritsad grädde?

Ha en ljuvlig sommardag och tack för ditt besök!

10 kommentarer:

  1. Hej hej :) Kortet är superläckert!! Tycker det blev bra utan jordgubbar :)Motivet har du fått till supersnyggt!!
    Du får ge bort kortet tillsammans med Marabou Jordgubb :) Passande text tíll den chokladen:)
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh, vilket toppentips, den chokladen är ju jättegod dessutom! Tack för tipset och tack också dina snälla ord! =D

      Kram

      Radera
  2. Hej!

    Vilken bra idé Anna har här ovan, det blir ju superbra att ge bort med den chokladen =)

    Härligt och fint kort! Tycker de papprena du hittade blev jättebra och fint till kortet. Superläcker stämpel som är så fräckt färglagd.
    Jag försöker köpa på mig lite "knasiga" papper när jag ser dom och tänker att någon gång blir det perfekt till något, men jordgubbar finns inte här heller =)

    Ha en bra em och kväll!!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack för dina ord =D Jaa, visst var det en toppenidé, det måste jag göra!! :)

      Jo, jag vet...det kan alltid vara bra att ha lite annorlunda ark =) Jag hade faktiskt ett jordgubbspapper från ett DT-paket från Kristinas Scrapbooking, men jag hade inte ens den minsta spillbit kvar av det. Det papperet var jättesvårt att scrappa, men nu önskar jag inget hellre än att få tag på ett till, hehehe :)

      Ha en bra em och kväll du med!!

      Kramar

      Radera
  3. wow! vilket snyggt kort du gjort!! älskar din vikning och din färgläggning är fantastiskt fin. kenny k stämpeln är dötuff!! bra jobbat! önskar dig en trevlig kväll. kram, tess.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din kommentar, så roligt att du gillar kortet, det värmer! =D Jaa, stämpeln är så läcker :)

      Hoppas att du med hade en trevlig kväll!

      Kram

      Radera
  4. Så fint kort du bjuder på idag! Blev ju superfint med körsbärspapper med. Jag har kikat efter jordgubbspapper jag med, men inte fått tag på något. Fint med hjärtat och stämpeln var som vanligt fint färglagd.

    Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack för dina ord! =D Nä, inte helt lätt att finna jordgubbspapper, men jag vet att Bo Bunny är på väg ut med nåt med jordgubbar på, lite höstiga och fina :)

      Hoppas att du också hade en trevlig kväll, kram!

      Radera
  5. WOOW såå himlans LÄCKERT kort, tycker du har fått till det såå snyggt utan jordgubbar, men idèn från Anna var ju superbra, passar ju perfekt :), rosbandet ser verkligen ut som spritsat grädde MUMS :)

    Javisst är det väl konstigt att man har massa, massa papper men aldrig det man behöver, men jag hade nåt jordgubbspapper i ett av mina kort, Inkidos Forever Summer :).

    NU ska jag kika runt hos dig, har ju inte varit inne på ett tag pga ryggen som bråkar.

    HA DET SÅ GOTT!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  6. Oj vad mycket läckra och vackra alster du gör! :) xxlisa

    SvaraRadera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!