fredag 3 augusti 2012

Stepper card med vatteneffekt

Inspirerad av min "DT-mamma" Kristinas gelekort tidigare i sommar, så skapade jag ett med Pearl Tilda och blandade Magnolia-ark från butiken. Vikningen är ett enkelt stepper card som jag brukar använda flitigt. Varmt välkommen att besöka Kristinas inspirationsblogg för att kika på fler bilder!

Min andra semestervecka är till enda och hittills har vädret bjudit på blott en (!) riktigt fin sommardag. Men som tur är så går det ju riktigt bra att roa sig även när solen lyser med sin frånvaro och målandet av köksluckor går sakta men säkert framåt. Idag åker vi till stugan ett par dar och vi får hoppas att solen tittar fram åtminstone litegrann.

Varmt tack för ditt besök, ha en alldeles fantastisk helg!

12 kommentarer:

  1. HejHej :) Vilket härligt kort!! Rofyllt med många fina detaljer. Motivet är helt underbart målat!
    Gillar din placering av swirldiesen :)

    Vad roligt att målningen går framåt, så roligt när man får det omgjort hemma:)
    Vi är nästan klara med övervåningen nu. Jag har fått tillbaka mitt pysselrum. Vet inte hur många gånger man har plockat allt fram och tillbaka bara alla saker för att det ska funka med logistiken :) Nu är det bara golvet kvar i hallen, men det fixar maken, sen är allt klart :) Sen ska det upp lite saker på vinden. Det är helt sjukt vad man samlar på sig en massa skräp, har gett bort och kastat massor.
    Det har ju tagit lite tid eftersom jag inte har kunnat använda min högerhand fullt ut.
    Men den läker bra och nu i helgen ska jag göra ett första test och se hur det går att pyssla, tror dock att färgläggning får vänta lite till.

    Hoppas du får en toppenskön helg!!
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket, vad kul att du tycker om det!! Rofyllt var ett bra ord, vatten har ju ofta den effekten =)

      Jo, det är härligt att få ordning hemma, men inte kul när det är som stökigast :( Härligt att du änligen fått tillbaka ditt pysselrum!! Skönt att få slänga bort en massa som inte används, det gillar jag! =)

      Jättekul att höra att din hand läker bra och att du börjar bli redo för pyssel, det glädjer mig!! Ta det lugnt och låt det ta sin lilla tid, snart målar du också ska du se!

      Ha det gott, stor kram till dig!

      Radera
  2. Vilket fantastiskt vattenkort! Havet känns som precis bredvid mig när jag ser det =)
    Blått är så fint! Vikningen gillar jag, du gör de korten så underbara i alla olika utseenden och fångar upp vikningen fint.
    Så söt stämpeln är och underbart färglagt!!
    Vågorna och båten blev så fint längst fram på kortet.

    Ha det så härligt i stugan och trevlig helg på dig!!
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack för dina fina ord! =D

      Det blev härliga dagar i stugan, är hemma igen och ska försöka packa upp, tvätta och få ordning :)

      Kramar

      Radera
  3. ÅHH såå underbart härligt fint kort, den vikningen är ju så användbar :)
    Så fint med segelbåten o vågen, swirvlarna blev ju så snygga överst, superdupersnyggt :)

    HA EN HÄRLIGT HELG OCH HOPPAS PÅ LITE SOL IALF :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt tack, det glädjer mig att du gillar kortet! =D

      Jepp, det är en riktig kanonvikning, en absolut favorit =)

      Vi fick faktiskt flera solglimtar och temperaturen har legat kring 18-20 grader så det är jag ganska nöjd med :)

      kram på dig!

      Radera
  4. Wow, jag slutar aldrig att häpnas över dina vackra kort! Helt underbart även detta!!! Färgen älskar jag :D Och alla detaljer just så underbart på rätt plats :)

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så så snällt sagt av dig, verkligen gulligt!! =D

      Ha det så gott!

      Kramar

      Radera
  5. Vilket underbart kort! Jättefint med gelén. Ser verkligen ut dom hon simmar i havet. Fint dekorerat med blommor och swirlsen längst upp var ju jättefina. Hoppas att du får en fin helg i stugan.

    Jag har nu kommit hem efter några veckors åkande fram och tillbaka till mina föräldrars stuga. Nu ska jag vara hemma i en vecka, sen är det äntligen dags för min man att ha lite semester. Så då ger vi oss iväg igen. :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar, dina ord gör mig så glad! =)

      Vi hade det mycket trevligt i stugan, skönt och avkopplande och inga skåpluckor som bara ropar efter att bli målade, hehehe :) Låter härligt att få vara hemma en sväng efter mycket åkande! Kul att ni snart får vara tillsammans hela familjen!!

      Kramar

      Radera
  6. Vilket jättehärligt kort!
    Underbart med kreativitet ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack för dina fina ord! =)

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!