måndag 24 september 2012

Altrad konservburk

Den här lilla, pyntade konservburken står numera på mitt skrivbord på arbetsplatsen och är fylld med diverse pennor. Den matchar min näsduksask som också står på skrivbordet sen tidigare.

Det läckra designarket kommer från Glitz Design. Blandade rosor och glittriga blad från Kristinas Scrapbookingbutik.

Måndag igen efter en skön helg! Lilla sonen såg till att dagarna blev långa genom att väcka oss redan vid sju på mornarna. Det bjöds på vackert och uppfriskande väder. Trevligt besök på lördagen och på söndagen inledde jag operation Flytta pyssselverkstad. Efter att äldsta dottern lämnat oss för studier på annan ort, finns nu ett rum tomt. Dröjer nog innan det kan tas i bruk som hobbyrum, men jag har flyttat upp sådant som inte används så ofta samt städat ur ordentligt bland mina grejor.






















Roligt att du kikade in hos mig, ha en skön måndag!

10 kommentarer:

  1. Så härligt snyggt och så fina färger!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt TACK, så roligt att du gillar min plåtburk =D

      Kramar

      Radera
  2. Vacker burk att titta på under arbetets gång :) Sött med den lilla metallblomman. Gillar pappret. Lite kul just med det. Jag har själv kollat in det i min "hög" mönsterpapper nu på fm. Önskar dej en fortsatt skön måndag. kram bibbi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag tänkte precis så, kul att ha nåt vackert och personligt bredvid jobbdatorn =) Papperet är så snyggt, grått och rosa är kanonfina tillsammans! Aha, så du har det också? Ska bli kul att se vad du hitar på med det :)

      Ha en fortsatt skön måndag du med!

      Kramar

      Radera
  3. Jättefin!!
    Gillar metallblomman massor. Vilken lyx att ha "ett rum över" :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!! =D Jaaa, det är superlyxigt och en liten tröst i tomheten efter min förstfödde =)

      Ha det gott du med!

      Radera
  4. Tjingeling!!

    Varenda gång jag hälsar på hos dig blir jag alldeles hänförd över allt fint du gör och visar oss besökare. Du har en så bra förmåga att variera både utseende och saker du gör, inget är det andra likt = så kul för både oss och för dig gissar jag på,hihi.

    Underbar burk och så fint att den matchar näsduken, mycket viktigt,fniss!
    Det gråa pappret du hade överst var mycket snyggt, stilrent och fint, gillade jag massor =)

    Vad barnen växer fort. Måste vara konstigt att hon flyttar iväg, även om det är för en bra sak och att det naturligtvis är jättekul för dom.....men tomt hemma.
    Vad bra att du kan få dig ett pysselrum = inte alls avis där jag sitter i min lilla vrå här hemma,haha. Jag unnar dig verkligen ett stort härligt rum att sitta och skapa dina fina alster i.....kanske får vi en bild framöver på ett härligt inspirerande pysselrum =)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hopp! ;)

      Vad roligt att du gillar variationen...jo jag blir snabbt less om ja fastnar för mycket i en viss stil :)

      Hahaha, ja matchningen är viktig =D

      Mmm, känns jättekonstigt och jag har inte fattat det ännu trots att drygt tre veckor passerat sedan hon åkte. Ja, superlyxigt och en liten tröst i att min äldsta blivit så stor och lämnat mig :) Klart att det kommer bilder här i bloggen =D Tror dock att det dröjer ett rejält tag. Kommer nog först att flytta sakerna provisoriskt till hyllor m m som vi redan har hemma, därefter skaffa lite IKEA-utrustning (i vitt), mattor, måla tak och väggar...jaa, du hör ju vilket omfattande projekt jag tänkt mig, hehehe :)

      Stor kram till dig och tack för dina fina ord!

      Radera
  5. Vilken fin burk.. Underbart dekorerad..Gör det nog lite roligare att sitta där och jobba..
    Så roligt att få börja inreda ett pysselrum. Det är ju stora drömmen att kunna få allt lätt tillgängligt. Att bara kunna lägga ifrån sig ett påbörjat projekt och stänga dörren, för att nästa gång kunna sätta sig ner och fortsätta direkt. Jag tillbringar säkert halva "pysseltiden" åt att packa upp och ner saker och ting.

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, min lilla lilla pennburk piggar upp och ger den lönnfärgade kontorsmöbeln en lite mer personlig look =)

      Jaa, det är verkligen en dröm och något jag längtat efter så länge. Samligen växer ju ständigt och idag är allt intryckt i ett hörnskåp/skrivbord i lilla sonens rum. Lyfter jag på en sak bland hyllorna ramlar tio saker ned och jag får ducka undan. Hittar inte heller allt och har ingen överblick =)

      Förstår att det tar tid att packa upp och packa ned. Tänk att denna hobby är så rolig att man utstår precis vad som helst för att få pysla en liten stund =D

      Kram på dig!

      Radera

Kommentarer uppskattas varmt och mycket!